"Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика..." П. Карус "За допомогою логіки доводять, за допомогою інтуїції винаходять." А. Пуанкаре "Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить." М.В.Ломоносов "Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети." О. Маркушевич "Математика - це мова, на якій написана книга природи." Галілео Галілей "Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості." Н. Вінер "Найвище призначення математики полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок в хаосі, що оточує нас." Н. Вінер "Подібно до того як всі мистецтва тяжіють до музики, всі науки прагнуть до математики." Д. Сантаяна

2022-02-22

Ідеї педагогіки партнерства

- навчання без примусу (Ш. Амонашвілі, В. Сухомлинський, С. Лисенкова, В. Шаталов), що припускає наявність таких особистісних якостей вчителя, як гуманність, комунікативність, ціннісне ставллення до дитини;

 – ідея важкої мети (С. Лисенкова, В. Шаталов), яка полягає в тому, що перед усіма учнями ставиться складна мета, водночас учитель всіма засобами налаштовує на її досягнення, вселяє упевненість у перемозі над труднощами.

ідея опори (Є. Ільїн, І. Іванов, С. Лисенкова, В. Шаталов), що полягає у наданні учням опорних знаків (символів, схем, таблиць, слів тощо) для забезпечення кращого розуміння, структурування, запам’ятовування матеріалу, а також для побудови відповіді;

вільний вибір (Ш. Амонашвілі, І. Волков, С. Лисенкова, В.  Шаталов), коли учень може обирати завдання, задачу, тему твору. Професійна діяльність цілеспрямована на демократичність та скерованість вчителя на розвиток дитини;

 – ідея випередження (І. Волков, С. Лисенкова, Б. Нікітін, В. Шаталов), що дозволяє включати у програму більш складний матеріал, об’єднувати його в блоки, починати заздалегідь вивчати складні теми, закладати перспективу розробки індивідуальної освітньої траєкторії;

інтелектуальне поле класу (І. Волков, С. Лисенкова, В. Шаталов, М. Щетинін), яка передбачає створення загальних життєвих цілей та цінностей у класі, для розвитку здібностей та нахилів, творчості кожної дитини в діяльності;

 – самоаналіз (Ш. Амонашвілі, Є. Ільїн, І. Іванов, В. Караковський, В.  Шаталов, М. Щетинін) реалізує ідею колективного аналізу та оцінювання діяльності кожного учня за умови володіння педагогом прийомами рефлексії, емпатії, а також здатності аналізувати та розуміти власні дії, здатності до самопізнання.


Немає коментарів:

Дописати коментар