"Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика..." П. Карус "За допомогою логіки доводять, за допомогою інтуїції винаходять." А. Пуанкаре "Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить." М.В.Ломоносов "Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети." О. Маркушевич "Математика - це мова, на якій написана книга природи." Галілео Галілей "Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості." Н. Вінер "Найвище призначення математики полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок в хаосі, що оточує нас." Н. Вінер "Подібно до того як всі мистецтва тяжіють до музики, всі науки прагнуть до математики." Д. Сантаяна

2020-09-05

Олімпіада геометричної творчості імені В.А.Ясінського

 У 2017 році було започатковано проведення Олімпіади геометричної творчості імені В. А. Ясінського. 

Захід проходить за такими напрямками:

  • Турнір методичних знахідок (для вчителів геометрії).
  • Змагання з розв’язування геометричних задач (для учнів).
  • Конкурс творчих робіт з геометрії (для колективів учнів під керівництвом учителя).
  • В цьому дописі ви знайдете Основне положення про проведення олімпіади, зразки завдань
  • Ось умови заочного туру олімпіади 2020 року

Положення 

про Всеукраїнську Конференцію-Олімпіаду

геометричної творчості імені В. А. Ясінського

1. Загальні положення.

1.1. Конференція-Олімпіада геометричної творчості імені В. А. Ясінського для учнів та вчителів математики, що проводиться на базі Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського започаткована у січні 2017 року з нагоди 60-річчя від дня народження Заслуженого вчителя України В’ячеслава Андрійовича Ясінського з метою вшанування світлої пам’яті визнаного в Україні і за її межами «композитора» математичних задач, стрижнем творчості якого була геометрія.

1.2. Співорганізаторами Конференції-Олімпіади геометричної творчості імені В. А. Ясінського (надалі – Олімпіада) є МОН освіти і науки України, Департамент освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації та Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського.

1.3. Ініціатором та розробником Положення про Олімпіаду геометричної творчості імені В. А. Ясінського є кафедра алгебри і методики навчання математики факультету математики, фізики і технологій Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського.

1.4. Олімпіада відбувається за трьома напрямками:

 Турнір методичних знахідок у навчанні учнів геометрії (для вчителів геометрії).

 Змагання з розв’язування геометричних задач (для учнів).

 Конкурс творчих робіт з геометрії (для колективів учнів під керівництвом учителя).

1.5. Для організації та проведення Олімпіади Департаментом освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації за поданням співорганізатора створюються організаційний комітет та журі Олімпіади.

1.6. До складу журі Олімпіади можуть входити фахівці в галузі математики або методики навчання математики, учителі математики, а також кращі студенти факультету математики фізики і технологій Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського або інших університетів України, які здійснюють підготовку майбутніх учителів математики.

2. Порядок проведення турніру методичних знахідок у навчанні учнів геометрії.

2.1. Турнір методичних знахідок у навчанні учнів геометрії (надалі – Турнір) для вчителів математики України є формою апробації, в умовах інтерактивного змагання, педагогічного досвіду вчителів математики з розв’язання проблем формування геометричних компетентностей учнів.

2.2. Методичними знахідками у навчанні учнів геометрії в межах цього Турніру вважаються: оригінальні методичні розробки спрямовані на подолання проблем навчання учнів геометрії; оригінальні розробки уроків геометрії; оригінальні тематичні композиції геометричних задач; тощо.

2.3. Мета та завдання Турніру

2.3.1. Місією Турніру є підтримка творчої діяльності вчителів математики України через розкриття та визнання їхніх методичних здобутків та заохочення до активної професійної діяльності, свідомого самовдосконалення в розв’язуванні актуальних методичних проблем підвищення ефективності навчання учнів геометрії в школі.

2.3.2. Мета Турніру – виявлення рівня методичної й комунікативної компетентності вчителів математики в навчанні учнів геометрії та створення умов для відзначення, узагальнення та поширення кращих надбань у досвіді навчання геометрії українських учителів-практиків.

2.3.3. Завдання Турніру методичних знахідок у навчанні учнів геометрії:

 підвищення методичної грамотності вчителів математики у навчанні учнів геометрії;

 виявлення та забезпечення умов для кваліфікованої експертизи авторських методичних розробок вчителів математики у навчанні учнів геометрії;

 розширення можливостей для учителів математики щодо визнання позитивних якостей їхньої методичної діяльності для успішної атестації, звітів про виконання планів самоосвіти, самовдосконалення тощо.

 підтримка та створення умов для розвитку ініціативності та активної професійної позиції творчих учителів математики та студентів фізико- математичних факультетів педагогічних університетів.

 налагодження фахово значимих взаємозв’язків між вчителями математики міста, області, України та факультетами педагогічних університетів, які здійснюють підготовку майбутніх учителів математики.

 виокремлення творчої спільноти вчителів математики для експериментальної бази наукових досліджень майбутніх учителів математики.

2.4. Учасники Турніру

2.4.1. У Турнірі можуть брати участь учителі математики українських шкіл, гімназій, ліцеїв, які навчають учнів геометрії.

2.5. Умови проведення й організація Турніру

2.5.1. Участь у Турнірі передбачається на основі власної ініціативи вчителя, або на основі рекомендацій керівництва школи. Участь у Турнірі є безкоштовною для учасників.

2.5.2. Кожен учасник Турніру має пройти попередню реєстрацію на сайті кафедри алгебри і методики навчання математики факультету математики, фізики і технологій ВДПУ імені Михайла Коцюбинського:

http://amnm.vspu.edu.ua. (вкладка «Олімпіада імені В. А. Ясінського»).

Реєстрація розпочинається за два місяці і завершується за два тижні до дати проведення Олімпіади. Під час реєстрації необхідно вказати такі дані:

 Прізвище, ім’я та по батькові вчителя-учасника, педагогічний стаж.

 Електронна адреса ‒ необхідна для обміну інформацією. Зазначення електронної пошти є обов’язковим. Адреса має бути коректною, з повним доступом до неї до дати проведення Олімпіади включно.

 Контактний телефон для уточнення окремих даних, якщо виникає необхідність у процесі реєстрації вчителя-учасника.

 Повне найменування школи, адреса школи.

2.5.3. Кожен зареєстрований учасник Турніру має надіслати конкурсну роботу (опис або відеозапис) методичної знахідки в навчанні учнів геометрії на адресу: Кафедра алгебри і методики навчання математики Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, вул. Острозького, 32, м. Вінниця, 21100 або на електронну скриньку amnm.vspu@gmail.com з поміткою «Турнір методичних знахідок».

2.5.4. Вимоги до конкурсної роботи: наявність авторської ідеї розв’язання однієї із проблем навчання учнів геометрії; опис або відеозапис відповідного фрагменту педагогічного досвіду. Робота має бути новою, поданою на конкурс вперше, а також не повинна бути опублікованою раніше в паперовому, або електронному варіанті.

2.5.5. Кожна зареєстрована конкурсна робота бере участь у заочному етапі Турніру: проходить рецензування не менше, ніж трьома членами журі Турніру. За результатами рецензування визначається кількість учасників змагання очного етапу Турніру.

2.5.6. Кількість учасників змагання очного етапу Турніру залежить від загальної кількості учасників заочного етапу Турніру і може дорівнювати 6, або 12, або 18 осіб. Чим більша активність вчителів та якість конкурсних робіт на заочному етапі Турніру, тим більша кількість учасників очного етапу.

2.5.6. Очний етап Турніру: дискусія на основі перегляду презентацій переможців заочного етапу Турніру методичних знахідок у навчанні учнів геометрії.

2.5.7. Учасники заочного етапу Турніру можуть отримати запрошення оргкомітету для участі в дискусії очного етапу Турніру методичних знахідок у навчанні учнів геометрії.

2.6. Правила участі в Турнірі 

2.6.1. Усі учасники дотримуються принципів взаємоповаги до інших учасників, коректності у відносинах з іншими учасниками Турніру та модераторами і організаторами турніру.

2.7. Визначення переможців Турніру

2.7.1. Усі переможці заочного етапу Турніру є учасниками очного етапу Турніру методичних знахідок у навчанні учнів геометрії. Під час очного етапу Турніру визначається розподіл дипломів переможців І, ІІ та ІІІ ступеня наступним чином: одне перше місце, два других місця, три третіх місця.

3. Порядок проведення змагання із розв’язування геометричних задач.

3.1. Змагання з розв’язування геометричних задач (надалі – Змагання) є олімпіадою з уміння учнів розв’язувати геометричні задачі.

3.2. Метою проведення Змагання є:

 стимулювання розвитку інтересу учнів до вивчення геометрії в школі на більш глибокому рівні;

 створення умов для підтримки математично обдарованих учнів у процесі підготовки до різних етапів Всеукраїнської олімпіади з математики;

 виявлення здібних до математики учнів.

3.3. Умови проведення змагання з розв’язування геометричних задач.

3.3.1. У Змаганні можуть брати участь учні 8–11 класів українських загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій. Допускається участь у Змаганні учнів 6–7 класів.

3.3.2. Змагання проводиться за такими паралелями:

 серед учнів 8–9 класів;

 серед учнів 8–9 класів з поглибленим вивченням математики;

 серед учнів 10–11 класів;

 серед учнів 10–11 класів з поглибленим вивченням математики.

3.3.3. Кожен учасник Змагання повинен пройти попередню реєстрацію на сайті кафедри алгебри і методики навчання математики факультету математики фізики і технологій ВДПУ імені Михайла Коцюбинського http://amnm.vspu.edu.ua/olymp. Реєстрація розпочинається за два місяці і завершується за два тижні до дати очного туру проведення Олімпіади.

3.3.4. Під час реєстрації необхідно вказати такі дані:

 прізвище, ім’я та по батькові учасника Змагання;

 електронна адреса учасника Змагання (на вказану електронну адресу

буде надіслано запрошення на Змагання);

 контактний телефон учасника Змагання;

 клас, в якому навчається учасник Змагання;

 прізвище, ім’я та по батькові учителя геометрії (тренера, який

здійснював підготовку до Змагання);

 паралель, в якій учасник бажає взяти участь;

 повне найменування школи.

3.3.5. Кожен зареєстрований учасник повинен розв’язати завдання заочного туру Змагання. Завдання будуть розміщені на сайті одночасно з початком реєстрації. Розв’язані завдання учасник має надіслати на електронну адресу amnm.vspu@gmail.com не пізніше, ніж за 2 тижні до дати проведення Олімпіади. Формат матеріалів надісланих на електронну адресу amnm.vspu@gmail.com це файли сканованих, або фотографованих рукописних розв’язань. Також розв’язані завдання заочного туру можна надіслати в паперовому вигляді поштою на адресу кафедри: 21100, Вінниця, вул. Острозького, 32, корпус No3, 5 поверх, кімнати No513 або No510 (Кафедра алгебри і методики навчання математики).

3.3.6. Оргкомітет Олімпіади не пізніше як за 7 днів до дати проведення Олімпіади на вказані при реєстрації учасниками електронні адреси здійснює розсилку запрошень для участі у Змаганнях. Наявність запрошення є обов’язковою для участі у Змаганні.


3.4. Правила проведення Змагання. 

3.4.1. Усі учасники Змагання дотримуються принципів взаємоповаги до інших учасників, коректності у відносинах з іншими учасниками Змагання, організаторами Змагання та членами журі.

3.4.2. Перед початком Змагання учасники проходять очну реєстрацію.

3.4.3. Змагання відбувається в два тури.

3.4.4. У першому турі Змагання кожний учасник отримує для розв’язування чотири задачі з геометрії. Учасники змагання можуть не оформляти розв’язування задач, але повинні представити (допускається в усній формі) розв’язання членам журі. При цьому бажано використовувати заздалегідь підготовлені рисунки і короткий запис розв’язання задачі.

Допускається пояснення розв’язування задачі «з чистого аркушу». Тривалість проведення першого туру – 2 години.

3.4.5. Розв’язання кожної задачі першого туру оцінюється щонайбільше в 10 балів.

3.4.6. До другого туру журі допускає орієнтовно 50% учасників, які показали кращий результат у першому турі.

3.4.7. У другому турі Змагання кожний учасник отримує для розв’язування дві задачі з геометрії. Як і в першому турі, учасники змагання можуть не оформляти розв’язування задач, але повинні представити розв’язання членам журі. При цьому бажано використовувати заздалегідь підготовлені рисунки і короткий запис розв’язання задачі. Допускається пояснення розв’язування задачі «з чистого аркушу». Тривалість проведення другого туру – 1 година.

3.4.8. Розв’язання кожної задачі другого туру оцінюється щонайбільше в 20 балів.

3.4.9. Вислухавши доповідь учасника, члени журі оцінюють розв’язання учасника, або ж вказують на неправильність розв’язання. Учасники змагання мають не більше двох спроб для представлення свого розв’язання. При другій спробі максимальна кількість балів за задачу зменшується на 20% (тобто для задачі першого туру – на 2 бали, для задачі другого туру – на 4 бали).

3.4.10. Впродовж обох турів Змагання учасники можуть скористатися вказівками до розв’язання не більше як двох задач (на розсуд учасника). Кожна вказівка зменшує максимальну кількість балів за розв’язання задачі, по якій її одержано, на 20%.

3.5. Визначення переможців Змагання.

3.5.1. По завершенню Змагання журі формує рейтинг учасників окремо по паралелях.

3.5.2. Загальна кількість нагороджених не може перевищувати половини кількості учасників Змагання.

3.5.3. Журі визначає переможців окремо по паралелях: дипломи переможців І, ІІ, та ІІІ ступеня розподіляються орієнтовно у відношенні 1:2:3.


4. Порядок проведення конкурсу творчих робіт з геометрії

4.1. Конкурс творчих робіт з геометрії (надалі – Конкурс) для учнів (або колективів математичних гуртків) під керівництвом учителя є формою змагань навчально-дослідницьких проектів учнів (або колективів математичних гуртків) 7–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів.

4.2. Мета та завдання Конкурсу

4.2.1. Метою проведення конкурсу творчих робіт з геометрії є виявлення здібних до навчання геометрії учнів, залучення їх до дослідницької діяльності, прищеплення навичок науково-пошукової роботи та стимулювання творчого самовдосконалення учнівської молоді.

4.2.2. Основним завданням Конкурсу є виявлення та підтримка інтелектуально та творчо обдарованих учнів за напрямом геометрії, залучення її до науково-дослідницької та експериментальної роботи, формування активної навчально-пізнавальної позиції, виховання наполегливості та здатності працювати в команді, вміння формулювати, презентувати та відстоювати власні ідеї.

4.3. Правила проведення Конкурсу

4.3.1. Участь у Конкурсі можуть брати учні 7–11 класів українських загальноосвітніх навчальних закладів та їхні вчителі.

4.3.2. Конкурс проходить у два етапи – заочний та очний. Під час заочного етапу журі Конкурсу перевіряє та оцінює роботи учасників, визначає переможців. Переможці заочного етапу запрошуються для участі в очному етапі. Під час очного етапу Конкурсу відбувається захист представлених робіт.

4.3.3. У Конкурсі розглядаються роботи наступних видів:

 проблемно-реферативні: аналітичне зіставлення даних різних літературних джерел з метою висвітлення актуальних питань геометрії або навчання геометрії та проектування варіантів їх вирішення;

 творчо-раціоналізаторські: удосконалення наявних, проектування і створення нових засобів для навчання геометрії.

4.4. Вимоги до конкурсних робіт.

4.4.1. Творчі роботи з геометрії повинні:

 містити власні спостереження, їхній аналіз і узагальнення;

 відповідати віковим інтересам та пізнавальним можливостям учнів;

 бути проведені учнями самостійно або під керівництвом вчителя.

4.4.2. Вимоги до оформлення:

 Назва роботи повинна бути лаконічною, без скорочень, вказувати на

мету і предмет дослідження.

 Робота повинна мати чітку структуру. Рекомендовані складові структури: титульний аркуш; зміст (план); основна частина (теоретична і практична); висновки; список використаної літератури; додатки (за потреби).

4.5. Умови проведення й організація Конкурсу

4.5.1. Участь у Конкурсі передбачається на основі ініціативи учнів під

керівництвом учителя. Участь у Конкурсі є безкоштовною для учасників.

4.5.2. Кожен учасник Конкурсу має пройти реєстрацію на сайті кафедри алгебри і методики навчання математики факультету математики, фізики і технологій ВДПУ імені Михайла Коцюбинського: http://amnm.vspu.edu.ua. (вкладка «Олімпіада імені В. А. Ясінського»). Реєстрація розпочинається за два місяці й завершується за два тижні до дати проведення Олімпіади. Під час реєстрації необхідно вказати такі дані:

 Прізвище, ім’я та по батькові кожного учасника.

 Прізвище, ім’я та по батькові вчителя математики (або наукового

керівника).

 Електронна адреса ‒ необхідна для обміну інформацією.

 Контактний телефон – для уточнення окремих даних, якщо виникає

необхідність у процесі реєстрації учасників.

 Клас, у якому навчається учасник.

 Повне найменування школи, адреса школи.

4.5.3. Кожен зареєстрований учасник (чи група учасників) Конкурсу має надіслати конкурсну роботу на адресу: Кафедра алгебри і методики навчання математики Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, вул. Острозького, 32, м. Вінниця, 21100 або на електронну скриньку amnm.vspu@gmail.com з поміткою «Конкурс творчих робіт з геометрії».

4.5.4. Кожна зареєстрована конкурсна робота бере участь у заочному етапі Конкурсу: проходить рецензування не менше, ніж трьома членами журі Конкурсу. За результатами рецензування визначається 6, або 12, або 18 учасників змагання очного етапу Конкурсу. Чим більша активність учасників та якість конкурсних робіт на заочному етапі Конкурсу, тим більша кількість учасників очного етапу.

4.5.5. Очний етап Конкурсу: презентація та захист творчих робіт проходить у формі дебатів (обговорення проблемних аспектів робіт).

4.6. Правила участі в Конкурсі

4.6.1. Усі учасники дотримуються принципів взаємоповаги до інших учасників, коректності у відносинах з іншими учасниками Конкурсу та модераторами і організаторами Конкурсу.

4.7. Визначення переможців Конкурсу

4.7.1. Усі зареєстровані учасники Конкурсу, які отримали запрошення на очний етап Конкурсу є його переможцями. Під час очного етапу Конкурсу визначається розподіл дипломів переможців: Диплом І ступеня - 1; Дипломи ІІ ступеня - 2; Дипломи ІІІ ступеня - 3.

5. Прикінцеві положення.

5.1. Фінансування заходу здійснюється за рахунок організаторських та спонсорських коштів, інших легітимних джерел відповідно до чинного законодавства України.

5.2. Організатори, за наявності консенсусу, можуть вносити незначні зміни в умови організації та проведення Олімпіади, які не порушують загальну процедуру проведення Олімпіади і не ставлять у дискримінаційне становище хоча б одного учасника.

5.3. Про внесені зміни всі зареєстровані учасники Олімпіади

інформуються шляхом надсилання листа на електронну адресу, вказану при реєстрації.

ДЖЕРЕЛО

Про ІІІ Олімпіаду геометричної творчості  дивитись





Немає коментарів:

Дописати коментар