Тест з психології включає 77 питань із загальної та вікової психології, що стосуються предмету, структури, завдання, методів дослідження, особливостей розвитку психіки та свідомості, психічних процесів,
індивідуально-психологічних властивостей особистості, поведінки особистості у діяльності та спілкуванні, вікових особливостей розвитку особистості.Тест був розроблений викладачами кафедри педагогічної майстерності та пройшов апробацію під час проведення ІІ (районного) та ІІІ (обласного) етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади з педагогіки та психології у Полтавській області упродовж 2010-2014 рр.
Тест містить питання та варіанти відповідей, з яких потрібно обрати одну або декілька правильних. Окремо надається ключ-дешифратор.
Тест з психології для учнів та вчителів
1. Предметом психології є:
а) розвиток емоцій і почуттів;
б) розвиток і прояви психічних явищ;
в) закономірності розвитку і проявів психічних явищ та їх механізмів.
2. Метод спостереження входить до групи:
а) емпіричних методів;
б) організаційних методів;
в) обробки даних;
г) інтерпретаційних методів.
3. «Пізнання»: − це:
а) відображення в мозку людини окремих властивостей предметів і явищ об’єктивного світу внаслідок їх безпосереднього впливу на органи чуття;
б) система ідей, принципів, законів, норм оцінок, що регулюють стосунки між людьми;
в) процес цілеспрямованого відображення об’єктивної реальності у свідомості людей.
4. Робінзон Крузо після налагодження свого побуту на безлюдному острові потерпав, насамперед, від того, що були незадоволені його:
а) біологічні потреби;
б) соціальні потреби;
в) ідеальні потреби;
г) пізнавальні потреби.
5.«Вміння» − це:
а) свідома активність, що виявляється в системі дій, спрямованих на досягнення поставленої мети;
б) готовність людини успішно виконувати певну діяльність, що ґрунтується на знаннях і навичках;
в) часткова автоматизація виконання і регулювання доцільних рухів.
6. «Творчість» − це:
а) продуктивна людська діяльність, здатна породжувати якісно нові матеріальні та духовні цінності суспільного значення;
б) рівень розвитку здібностей, який виявляється в діяльності людини, спрямованій на відтворення вже відомих зразків матеріальної та духовної культури;
в) прагнення досягти мети того рівня складності, на яку людина вважає себе здатною.
7. Стан надмірного та довготривалого психічного напруження, яке виникає в людини, якщо її нервова система отримує значне емоційне перевантаження – це …
а) нудьга;
б) стрес;
в) депресія;
г) горе.
8. Термін грецького походження, який означає «риса», «ознака», «відбиток»:
а) переконання;
б) досвід;
в) характер.
9.Прикладом професії типу «людина – людина» є:
а) електрослюсар, водій, токар, електрик, шахтар, монтажник, фрезерувальник;
б) архітектор, артист, скульптор, художник, реставратор, письменник, фотограф;
в) вчитель, лікар, міліціонер, адвокат, офіціант, стюардеса, екскурсовод.
10. Концепція про рефлекторну природу психіки людини представлена у працях:
а) Ч. Дарвіна;
б) І.П. Павлова;
в) Д.І. Менделєєва.
11. Творча уява характеризується побудовою:
а) нових образів на основі їх словесного опису;
б) тих образів, які раніше не уявлялись людиною;
в) образів нових, оригінальних об’єктів на основі попереднього досвіду.
12. Комунікативна сторона спілкування – це:
а) обмін інформацією;
б) взаємодія;
в) сприймання один одного.
13. Сучасна психологія – це наука про:
а) душу;
б) стани свідомості;
в) закономірності розвитку та функціонування психіки.
14. Прискорений фізичний і психічний розвиток особистості в дитячому та підлітковому віці:
а) обдарованість;
б) акселерація;
в) мутація;
г) соціалізація.
15. Про яку властивість уваги йде мова у вислові: «Марійка з таким захопленням читала книжку, що й не почула, як мама повернулася додому та покликала обідати»
а) концентрація уваги;
б) розподіл уваги;
в) переключення уваги.
16. Яка особливість дівчинки описана у вислові: «Збираючись до школи, Оленка дуже хвилюється, декілька разів перевіряє готовність домашніх завдань і вміст сумки, з будинку виходить завчасно»
а) тривожність;
б) агресивність;
в) імпульсивність.
17. Який тип темпераменту притаманний хлопчику: «Сашко енергійний, життєрадісний, товариський, працездатний хлопець. Швидко відгукується на події, які відбуваються, прагне до нових вражень, порівняно легко переживає невдачі та неприємності. Живий, рухливий, з виразною мімікою та рухами».
а) флегматик;
б) сангвінік;
в) холерик.
18. Із запропонованих варіантів оберіть сферу інтересів особистості у професії «людина-техніка»
а) фізика;
б) історія;
в) музика.
19. Сергійко (16 років) при виборі професії визначав силу нервової системи. За результатами проведеного тесту виявилось, що у нього невисока чутливість, висока працездатність головного мозку, витривалість, низька тривожність, висока стійуість до стресу». Який тест був використаний хлопчиком?
а) тест «Тип мислення»;
б) шкільний тест розумового розвитку;
в) теппінг-тест.
20. Вища нервова діяльність – це …
а) сукупність взаємопов’язаних нервових процесів, що відбуваються в головному мозку і забезпечують перебіг поведінкових реакцій тварин і людини;
б) складна система безумовних рефлексів, пов’язаних зі збереженням виду;
в) процес узагальненого відбиття суттєвих властивостей предметів і явищ, їхніх зв’язків і відношень, сукупність різних типів розумової діяльності, що постійно змінюють і доповнюють одна одну.
21. Функціональна спеціалізація лівої півкулі головного мозку:
а) основний центр мови, аналітична діяльність, відповідає за логічне мислення людини; розподіл об’єктів за класами та категоріями, здатність організовувати інформацію у логічні схеми та системи;
б) орієнтація у просторі; центри, що визначають музикальність (сприйняття музики), розуміння мови, просторове уявлення (скульптура, сприйняття художніх творів, живопису, фантазія); образне сприйняття навколишнього середовища на основі минулого досвіду.
22. Особливість поведінки меланхоліка:
а) надчутливість;
б) непосидючість;
в) висока активність;
г) агресивність.
23. Знайдіть відповідність між назвами процесів та їх змістом. Відповідь подайте у вигляді поєднання числа та букви. Наприклад, 1а, 2в тощо:
1. Увага | а) Це психофізіологічний процес, за якого людина здатна фіксувати у мозку, зберігати і відтворювати у потрібний момент раніше закладену інформацію, минулий досвід |
2. Пам’ять | б) Це фактор, який керує вибором інформації для сприйняття |
3. Свідомість | в) Відображення дійсності у вигляді знань, закріплених у мові, в усіх її смислах і значеннях, які можуть бути повідомлені, передані іншим людям |
24. Загальною характеристикою пізнавальних можливостей людини є:
а) розум;
б) освіченість;
в) свідомість;
г) мислення.
25. Характер людини проявляється у:
а) ставленні до себе;
б) ставленні до інших людей;
в) ставленні до праці;
г) всі відповіді правильні.
26. Визначте тип темпераменту за його характеристикою: людина з помітною психічною активністю, швидко реагує на події, прагне до нових вражень, порівняно легко переживає невдачі та неприємності, жива, рухлива, з виразною мімікою та рухами
а) меланхолічний;
б) сангвінічний;
в) флегматичний;
г) холеричний.
27. Укажіть тип темпераменту, що проявляється у таких психічних властивостях: чутливість, емоційність, низька витривалість до психічних навантажень.
а) меланхолічний;
б) сангвінічний;
в) флегматичний;
г) холеричний.
28. Для якого типу темпераменту більше підходить монотонна, кропітка діяльність, наприклад, ремонт наручних годинників:
а) меланхолічний;
б) сангвінічний;
в) флегматичний;
г) холеричний.
29. У наведеномунижче списку визначте прізвища психологів:
а) І. Котляревський
б) Ф. Шаляпін;
в) А. Маслоу;
г) Л. Виготський;
д) І. Піддубний;
е) А. Вустер.
30. Як називається спілкування, що здійснюється за допомогою мови та мовлення:
а) вербальне;
б) невербальне;
в) емоційне;
г) ефективне.
31. Як називається стиль поведінки у конфлікті, коли людина не намагається відстоювати власні інтереси, поступається, «жертвує» усіма своїми інтересами на користь іншої людини:
а) компроміс;
б) пристосування;
в) співпраця;
г) ухилення;
д) конкуренція.
32. Оберіть із нижчезазначених характеристик ті, що відносяться до креативності:
а) продуктивність;
б) оригінальність;
в) міцність;
г) гнучкість;
д) системність;
е) порядність.
33. Абстрагування – це:
а) поділ у думках складного об’єкта на окремі частини;
б) миттєве усвідомлення розв’язання проблеми;
в) уявне відокремлення властивостей предмета від ознак;
г) розумова операція, яка спеціалізується на визна ченні подібності;
д) відмінності між об’єктами.
34. Як називається набута форма поведінки, що проявляється в автоматизованому способі виконання дій, ґрунтується на умовних зв'язках і формується шляхом набуття індивідуального досвіду у процесі виконання певних вправ:
а) інстинкти;
б) навички;
в) інтелектуальна поведінка;
г) пригадування.
35. Як називається такий принцип навчання ‑ навчання здійснюється успішніше, якщо ґрунтується на безпосередньому спостереженні та вивченні предметів, явищ та подій?
а) наочності;
б) свідомості й активності;
в) міцності;
г) систематичності та послідовності;
д) досяжності.
36. Плануючи урок, вчитель підготував таку вправу для учнів 8 класу:
рахувати до 30, замінюючи оплесками числа, що кратні 3 або містять 3 (наприклад, 9,13). На розвиток якого психічного процесу вона спрямована:
а) увага;
б) пам'ять;
в) уява.
37. Встановіть відповідність між засновником і відповідним напрямом психології:
Засновник | Напрямок психології |
1. Зігмунд Фрейд | а) гуманістична психологія; |
2. Джон Уотсон | б) глибинна психологія; |
3. Карл Роджерс | в) гештальтпсихологія; |
4. Фредерік Перлз | г) біхевіоризм. |
38. Об’єм короткотривалої пам’яті людини складає:
а) від 3 до 6 символів;
б) від 5 до 9 символів;
в) від 8 до 14 символів.
39. Для дослідження інтелекту використовують:
а) проективний тест «Намалюй людину»;
б) тест Векслера;
в) опитувальник Шмішека.
40. Конституційні, біологічні, вродженні особливості особистості складають основу:
а) характеру;
б) темпераменту;
в) світогляду;
г) усіх перелічених характеристик особистості.
41. Визначте 4 основні параметри креативності за Гілфордом:
а) оригінальність;
б) продуктивність;
в) занадто високий рівень інтелекту;
г) гнучкість;
д) здатність до аналізу та синтезу інформації;
е) здатність удосконалювати об’єкт шляхом додавання деталей;
є) здатність усвідомлювати проблеми та протиріччя;
ж) здатність привносити дещо нове у досвід.
42.На таких основних поняттях як почуття неповноцінності й компенсація; прагнення до переваги над людьми; стиль життя; соціальний інтерес; творче «Я»; особливості народження; фікційний фіналізм побудована теорія:
а) Альберта Бандури;
б) Олексія Миколайовича Леонт’єва;<
в) Альфреда Адлера;
г) Берреса Фредеріка Скіннера.
43.Станзниженоїздатності (небажання, невміння) приймати тавиконувативимогисередовища як особистісно-значущі; реалізуватисвоюіндивідуальністьвконкретнихсоціальних умовах називається:
а) стан адаптації;
б) стан дезаптації;
в) стан збудження;
г) стан виснаження.
44. Визначте п’ять основних стилів поведінки у конфлікті за класифікацією Томаса-Кілмена:
а) демонстрація;
б) конкуренція;
в) співпраця;
г) авторитаризм;
д) пристосування;
е) відчуження;
є) компроміс;
ж) ухилення.
45. Встановіть відповідність між віковими періодами розвитку та провідною діяльністю кожного вікового періоду.
Віковий період | Провідна діяльність |
1. Раннє дитинство | а) навчання |
2. Дошкільний вік | б) навчально-професійна діяльність |
3. Молодший шкільний вік | в) спілкування в процесі навчання, праці, відпочинку |
4. Підлітковий вік | г) предметно-маніпулятивна діяльність |
5. Юнацький/старший шкільний вік | д) рольова гра |
46. Встановіть відповідність між описом поведінки та її назвою
1. Поведінка, пов'язанаіз заподіяннямшкоди собі, руйнуванням власногоорганізмуі особистості | а) девіантна |
2. Поведінка, позбавлена індивідуальності, орієнтована виключно на зовнішні авторитети | б) аутодеструктивна |
3. Стійка поведінка особистості, що відхиляється від найбільш важливихсоціальнихнорм, завдає реальний збиток суспільству або самій особистості, а також супроводжується її соціальною дезадаптацією | в) адиктивна |
4. Поведінка пов’язана з психологічною або фізичною залежністю від вживання будь-якої речовини або від специфічної активності, з метою зміни психічного стану | г) конформна |
47. Виділення універсальної творчої здібності, що називається креативністю, пов’язано з ім’ям:
а) Розенцвейга;
б) Гілфорда;
в) Маслоу;
г) Торренса.
48. Здатність утримувати у фокусі уваги одночасно декілька об’єктів виступає характеристикою:
а) розподілу уваги;
б) переключення уваги;
в) персеверації;
д) об’єму уваги.
49. Відносно стійка структура здібностей, в основі якої лежать як свідомі, так і несвідомі процеси, що забезпечують переробку різноманітної інформації та її усвідомлену оцінку називається:
а) інтелектом;
б) сприйняттям;
в) характером;
г) темпераментом.
50. Визначте 3 сторони, які виділяють у процесі спілкування:
а) інтелектуальна;
б) інтерактивну;
в) комунікативну;
г) психологічна;
д) перцептивна.
51. Вільно оперувати цифрами, математичними формулами у межах формальної логіки та раніше засвоєних правил людині дозволяє:
а) робота лівої півкулі головного мозку;
б) робота правої півкулі головного мозку.
52. Згідно з біологічною концепцією стресу Г. Сельє виділяють три фази його розвитку, визначте порядок їх прояву:
а) фаза опору;
б) реакція тривоги;
в) фаза виснаження.
53. Особливістю поведінки сангвініка є:
а) бадьорий, підвищений настрій;
б) повільність рухів і мови;
в) чесність і відповідальність;
г) млявість і обережність.
54. Формула У. Джеймса відображає залежність самоповаги людини від рівня його реальних досягнень/успіху а також:
а) рівня домагань;
б) рівня інтелектуального розвитку;
в) рівня розвитку комунікативних навичок;
г) рівня розвитку емоційного інтелекту.
55. Один із видів психологічного захисту, що передбачає несвідоме відторгнення власних негативних почуттів, бажань, прагнень та перенесення їх на іншу особистість називається:
а) витісненням;
б) заміщенням;
в) сублімацією;
г) проекцією.
56. Визначте відповідність етапів розвитку психології та їх характеристик:
Етап розвитку психології | Варіант відповіді |
І етап (понад 2 тисячі років тому) | а) психологія як наука про поведінку |
ІІ етап (початок у 17 столітті) | б) психологія як наука про душу |
ІІІ етап (початок у 20 столітті) | в) психологія як наука, що вивчає факти, закономірності й механізми психіки |
ІV етап (сучасний) | г) психологія як наука про свідомість. |
57. Психологічний стан, в основі якого лежить сильне, бурхливе та відносно короткочасне емоційне переживання називається:
а) піднесення;
б) збудження;
в) афект.
58. Психологічні кризи відбуваються:
а) лише у зрілому віці;
б) лише в юнацькому віці;
в) лише у дитячому та юнацькому віці;
г) лише у дитячому віці;
д) протягом усього життя.
59. Людина намагається відшукати потрібний термін під час перекладу статті у:
а) сенсорній пам’яті;
б) семантичній пам’яті;
в) короткочасній пам’яті;
г) довготривалій пам’яті.
60. Реалістичний, інтелектуальний, соціальний, конвенціональний, підприємливий, артистичний – такі типи особистості визначає:
а) Карл Роджерс;
б) Джон Генрі Холланд;
в) Густав Юнг.
61. Перша у світі психологічна лабораторія була створена В.Вундтом:
а) у 1931 р.;
б) у 1879 р.;
в) у 1901 р.;
г) у 1801 р.
62. Індивідуальне поєднання стійких психічних особливостей людини, що обумовлює типовий для даної особистості спосіб поведінки за певних життєвих умов і обставин називається:
а) здібностями;
б) мотивами;
в) темпераментом;
г) характером.
63. Приписування позитивних якостей особам, до яких суб’єкт сприйняття ставиться позитивно, і негативних – тим особам, до яких – негативно, називається:
а) установкою;
б) регресією;
в) раціоналізацією;
г) ефектом ореолу.
64. Встановіть відповідність темпераменту людини за її реакцією на зім’яту шляпу:
1.
2.
3.
4. | а) флегматик; б) сангвінік; в) меланхолік; г) холерик. |
65. Тип взаємин між батьками і дітьми, коли батьки прагнуть у будь-якій ситуації підпорядкувати поведінку дітей своїй волі, називається
а) авторитарний;
б) авторитетний;
в) конфліктний;
г) всі відповіді правильні.
66. Галузь психологічної науки, що вивчає явища і процеси, пов’язані зі старінням організму, властивими йому інволюційними тенденціями (притупленням окремих психічних функцій, затуханням окремих процесів, спадом активності особистості) називається:
а) геронтопсихологія;
б) патопсихологія;
в) психофізіологія.
67. За тривалістю зберігання інформації виділяють такі види пам’яті:
а) довільна;
б) оперативна;
в) образна;
г) рухова.
68. Уміє розподіляти увагу той, хто:
а) може одночасно виконувати декілька справ;
б) може тривалий час аналізувати якийсь об’єкт;
в) швидко переходить від виконання однієї справи до іншої;
г) всі відповіді правильні.
69. Органи відчуття дитини починають функціонувати:
а) до народження;
б) з моменту народження;
в) у перший тиждень після народження;
г) всі відповіді неправильні.
70. Основою першої сигнальної системи є:
а) органи чуттів;
б) мова;
в) пам’ять;
г) немає правильної відповіді.
71. До видів мислення належать:
а) абстрагування;
б) наочно-дійове;
в) умовиводи;
г) всі відповіді правильні.
72. Темперамент – це:
а) властивість особистості, що утворюються в діяльності та спілкуванні;
б) вроджена властивість людини;
в) здатність людини гнучко й легко пристосовуватися до нових умов;
г) всі відповіді правильні.
73. Інтерактивна сторона спілкування – це:
а) сприйняття людьми один одного;
б) обмін інформацією;
в) взаємодія співрозмовників;
г) всі відповіді неправильні.
74. Мовлення, яке не виконує функцію спілкування, а лише обслуговує процес мислення конкретної людини, називається
а) внутрішнім;
б) зовнішнім;
в) монологічним;
г) діалогічним.
75. Творчі особистості характеризуються:
а) конформізмом;
б) швидким включенням у соціальну групу;
в) чітко встановленими уявленнями про життя в суспільстві;
г) особливим баченням ситуації.
76. У процесі адаптації чутливість органів відчуття:
а) знижується;
б) підвищується;
в) змінюється в залежності від умов;
г) всі відповіді правильні.
77. На розвиток особистості впливають:
а) суспільні умови життя;
б) навчання і виховання;
в) генотип людини;
г) всі відповіді правильні.
Немає коментарів:
Дописати коментар