Як правило, вчитель більшу частину часу в класі пояснює новий програмний матеріал, а на його обговорення, осмислення, а також закріплення залишається зовсім небагато часу. Тому школярі зазвичай не встигають повноцінно осмислити навчальний матеріал.
Ви також зустрічаєтесь з такою проблемою? Спробуйте практичний прийом «Перевернутий клас» для організації більш ефективного навчання.
Ключова особливість прийому – учні самостійно вдома ознайомлюються з теоретичними відомостями щодо предмету вивчення, переглядаючи відеолекції в онлайн-середовищі або опрацьовують матеріал, використовуючи будь-які інші інформаційні ресурси. У класі ж школярі виконують практичні завдання, підготовлені вчителем, осмислюють навчальний матеріал у ході його обговорення та набувають нові компетенції, шляхом отримання практичного досвіду застосування набутих знань.
Адептом та одним із засновником такого прийому є американский педагог Салман Хан. З 2006 року він почав записувати короткі змістовні відеоролики з поясненням математики для своїх учнів. Згодом це дозволило йому створити один з найбільших освітніх ресурсів світу Академії Хана, де зібрано понад численні лекції з математики, фізики, хімії, біології та інших наук. Учні з будь-яких куточків світу можуть здобувати знання за допомогою цих матеріалів у зручному форматі.
Учні опановують теоретичну базу з використанням сучасних технологій. Вони можуть переглядати відеолекцій у будь-який час до уроку та опановувати теорію у зручному для себе темпі, при необхідності повторно переглядати окремі фрагменти.
Навіть якщо учень не був на уроці, він не відстане від однокласників та зможе опанувати теоретичний матеріал за програмою.
Однак будь-який підхід до навчання окрім переваг має і зворотній бік – недоліки. Так, якщо учень не виконав домашнє завдання (не опанував теоретичний матеріал), то він не зможе повноцінно працювати на уроці. Тож вчитель має відповідно мотивувати школярів, пропонуючи під час уроків цікаві освітні ігри, організовуючи змістовні дебати для обміну думками та інше.
Перевага моделі «Перевернутий клас» – учні опановують теоретичний матеріал не для оцінки, а заради знань, які вони зможуть використати під час виконання творчих практичних завдань на уроці!
Щоб цей підхід приніс бажаний ефект, при переході до цієї методики не поспішайте. Поступово готуйте ваших учнів до більшої самостійності у навчанні, ставте чіткі завдання та прогнозуйте результати.
Щоб перехід від традиційного формату уроків був максимально ефективним, поступово готуйте учнів, пропонуючи частину матеріалу опановувати самостійно. Якщо одразу перевести навчання школярів виключно за відеолекціями, ймовірніше, більшість учнів з класу просто не виконають завдання, не зрозумівши сенс.
Зазначте, який саме матеріал учні мають прочитати чи переглянути, на що саме мають звернути увагу та запам'ятати. Під час оголошення домашнього завдання чітко вкажіть параграфи підручника, посилання на сайти чи відеоролики з міні-лекціями. Наголосіть, для чого саме їм знадобляться ці знання. Зазначте, що на них очікує на наступному уроці – творчий проєкт, командна гра-змагання та інше. Школярі мають усвідомлювати, чому вони мають зробити домашнє завдання та наслідки невиконання такої роботи.
В інтернеті є безліч корисних ресурсів, зокрема, відеоконтенту використовуйте його, добираючи потрібні матеріали. При цьому пропоновані відео мають бути змістовними і водночас не надто довгими.
Також обов'язково залучайте підручник, він адаптований під необхідний мінімум, який необхідно знати у межах шкільної програми. При цьому пропонуйте альтернативні джерела інформації, які розкривають тему вивчення яскравіше та цікавіше за підручник.
Щоб учні краще запам'ятовувати матеріал, залучайте активні форми опрацювання матеріалу. Уникайте пасивного перегляду відео, пропонуйте створити за навчальним матеріалом опорний конспект, таблицю, ментальну карту тощо. Обов'язково контролюйте рівень підготовки школярів до уроку, наприклад, пропонуйте виконання онлайн-тестів за змістом навчального матеріалу.
- презентація дивитись
Алгоритм роботи
Ключова особливість прийому – учні самостійно вдома ознайомлюються з теоретичними відомостями щодо предмету вивчення, переглядаючи відеолекції в онлайн-середовищі або опрацьовують матеріал, використовуючи будь-які інші інформаційні ресурси. У класі ж школярі виконують практичні завдання, підготовлені вчителем, осмислюють навчальний матеріал у ході його обговорення та набувають нові компетенції, шляхом отримання практичного досвіду застосування набутих знань.
Адептом та одним із засновником такого прийому є американский педагог Салман Хан. З 2006 року він почав записувати короткі змістовні відеоролики з поясненням математики для своїх учнів. Згодом це дозволило йому створити один з найбільших освітніх ресурсів світу Академії Хана, де зібрано понад численні лекції з математики, фізики, хімії, біології та інших наук. Учні з будь-яких куточків світу можуть здобувати знання за допомогою цих матеріалів у зручному форматі.
Ключові переваги прийому:
Під час уроку учитель не витрачає час на пояснення теорії, а одразу зосереджується на проведенні практичних прийомів чи освітніх ігор для закріплення знань школярів.Учні опановують теоретичну базу з використанням сучасних технологій. Вони можуть переглядати відеолекцій у будь-який час до уроку та опановувати теорію у зручному для себе темпі, при необхідності повторно переглядати окремі фрагменти.
Навіть якщо учень не був на уроці, він не відстане від однокласників та зможе опанувати теоретичний матеріал за програмою.
Однак будь-який підхід до навчання окрім переваг має і зворотній бік – недоліки. Так, якщо учень не виконав домашнє завдання (не опанував теоретичний матеріал), то він не зможе повноцінно працювати на уроці. Тож вчитель має відповідно мотивувати школярів, пропонуючи під час уроків цікаві освітні ігри, організовуючи змістовні дебати для обміну думками та інше.
Перевага моделі «Перевернутий клас» – учні опановують теоретичний матеріал не для оцінки, а заради знань, які вони зможуть використати під час виконання творчих практичних завдань на уроці!
Як використовувати методику «перевертання» правильно
Щоб цей підхід приніс бажаний ефект, при переході до цієї методики не поспішайте. Поступово готуйте ваших учнів до більшої самостійності у навчанні, ставте чіткі завдання та прогнозуйте результати.
- Модель «Перевернутий клас» потрібно вводити поступово
Щоб перехід від традиційного формату уроків був максимально ефективним, поступово готуйте учнів, пропонуючи частину матеріалу опановувати самостійно. Якщо одразу перевести навчання школярів виключно за відеолекціями, ймовірніше, більшість учнів з класу просто не виконають завдання, не зрозумівши сенс.
- Ставте чіткі завдання перед учнями
Зазначте, який саме матеріал учні мають прочитати чи переглянути, на що саме мають звернути увагу та запам'ятати. Під час оголошення домашнього завдання чітко вкажіть параграфи підручника, посилання на сайти чи відеоролики з міні-лекціями. Наголосіть, для чого саме їм знадобляться ці знання. Зазначте, що на них очікує на наступному уроці – творчий проєкт, командна гра-змагання та інше. Школярі мають усвідомлювати, чому вони мають зробити домашнє завдання та наслідки невиконання такої роботи.
- Не обов'язково щоразу створювати авторський відеоконтент
В інтернеті є безліч корисних ресурсів, зокрема, відеоконтенту використовуйте його, добираючи потрібні матеріали. При цьому пропоновані відео мають бути змістовними і водночас не надто довгими.
Також обов'язково залучайте підручник, він адаптований під необхідний мінімум, який необхідно знати у межах шкільної програми. При цьому пропонуйте альтернативні джерела інформації, які розкривають тему вивчення яскравіше та цікавіше за підручник.
- Намагайтесь уникати домашніх завдань у вигляді пасивного перегляду
Щоб учні краще запам'ятовувати матеріал, залучайте активні форми опрацювання матеріалу. Уникайте пасивного перегляду відео, пропонуйте створити за навчальним матеріалом опорний конспект, таблицю, ментальну карту тощо. Обов'язково контролюйте рівень підготовки школярів до уроку, наприклад, пропонуйте виконання онлайн-тестів за змістом навчального матеріалу.
- Мотивуйте учнів цікавими завданнями у класі
Немає коментарів:
Дописати коментар