"Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика..." П. Карус "За допомогою логіки доводять, за допомогою інтуїції винаходять." А. Пуанкаре "Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить." М.В.Ломоносов "Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети." О. Маркушевич "Математика - це мова, на якій написана книга природи." Галілео Галілей "Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості." Н. Вінер "Найвище призначення математики полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок в хаосі, що оточує нас." Н. Вінер "Подібно до того як всі мистецтва тяжіють до музики, всі науки прагнуть до математики." Д. Сантаяна

2021-02-07

Як використовувати сторітеллінг на уроках математики

     Сторітеллінг
 (у перекладі з англійської story означає історія, а telling – розповідати; отже, сторітеллінг – це розповідь історій) – це мистецтво захоплюючої розповіді та передачі за її допомогою необхідної інформації з метою впливу на емоційну, мотиваційну, когнітивну сфери слухача.
     Ця методика була розроблена та успішно випробувана на особистому досвіді Девідом Армстронгом, головою міжнародної компанії Armstrong International.
Мова – це складний психологічний процес, який неможливо оцінювати, розвивати окремо від мислення або сприймання. 
    
 Навчальний матеріал, поданий у вигляді цікавої захоплюючої історії, сприяє розвитку особистісних якостей, демонструє унікальність уяви кожної дитини, дозволяє проявити активність та творчість. Оскільки сучасні діти багато часу проводять онлайн, реальне спілкування стає мистецтвом, якому потрібно навчати. Для цього чудово підходить метод «сторітеллінга».

Як це працює?

Математика
  • Розкажіть історію про якусь реальну проблему, а також про те, як математика допомогла її розв’язати.
  • Розкажіть історію про якусь проблемну побутову ситуацію і запропонуйте учням самім розв’язати її.
  • Здивуйте своїх учнів: не наводьте сухі факти з біографії видатних математиків, а розкажіть про них, як про звичайних людей: у яких умовах вони жили, як заробляли на життя, чи було в них «кохання всього життя», друзі, родина, діти. 
  • Перетворіть геометричні фігури або цифри на персонажів історії. Розкажіть, як вони можуть взаємодіяти.
Природничі науки
  • Біографії науковців і дослідників — це невичерпне джерело захопливих історій!
  • Запропонуйте учням написати і прочитати в класі історію від імені тварини або рослини: де вона живе, як харчується тощо.
  • Розкажіть дві історії, що стосуються нової теми уроку, і запропонуйте дітям здогадатися, яка з них є правдивою. Поясніть новий матеріал. Ще раз зверніться до цих історій. Чи правильно учні визначили правдиву історію?
  • Розповідайте історії про сучасні події в науковому світі: відкриття, присудження премій, наукові виставки, експерименти тощо. Зібрати цю інформацію вам допоможуть звичайні випуски новин.

Немає коментарів:

Дописати коментар