"Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика..." П. Карус "За допомогою логіки доводять, за допомогою інтуїції винаходять." А. Пуанкаре "Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить." М.В.Ломоносов "Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети." О. Маркушевич "Математика - це мова, на якій написана книга природи." Галілео Галілей "Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості." Н. Вінер "Найвище призначення математики полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок в хаосі, що оточує нас." Н. Вінер "Подібно до того як всі мистецтва тяжіють до музики, всі науки прагнуть до математики." Д. Сантаяна

2021-05-17

А який Ви вчитель?

 Вчителька української мови Олеся Калинич у своєму блозі в іронічній формі описала типи сучасних педагогів

     Вона зазначила, що класифікацію розроблено на основі багаторічних спостережень та власного педагогічного досвіду, і запропонувала колегам знайти серед описів самих себе.



УЧИТЕЛЬ-КОЛЕКЦІОНЕР.
Такого вчителя можна помітити на багатьох майстер-класах, тренінгах. Дуже часто реєструється на онлайн-курси заради важливої мети – отримати сертифікат. Його професійна лексика рясніє поняттями «скрайбінг», «леп-бук», «сторітелінг», «гейміфікація»… Зазвичай учитель цього типу не використовує всі практики в роботі, адже його завдання – колекціонувати.

УЧИТЕЛЬ-ФОТОГРАФ. Добре, що сучасна дійсність винайшла Instagram. Адже зараз важливо не провести урок, а зробити про нього фотозвіт – так би мовити, довести, що урок був, що діти до школи прийшли, за партами (бажано якось їх гарно скласти) сиділи. Для «фотографа» важливим є використання «спецефектів» у кадрі: якомога більше карток, наліпок, більше… та будь-чого, головне – якомога більше. Тоді кадр яскравіший. Чим більше фото, тим кращий учитель.

УЧИТЕЛЬ-БЛОГЕР. Щойно пролунав дзвінок на перерву, а «вчитель-блогер» уже повідомив півсвітові, що сьогодні в нього було на уроці, що написали діти у творах і про що він думав протягом останньої години. Байдуже, що це не завжди цікаво іншим, адже колеги зазвичай роблять те саме, що й «блогер», тільки не публікують. Підтримує тісні зв’язки з учителями всіх типів, бо вони – джерело його творчості.

УЧИТЕЛЬ-ПІДПРИЄМЕЦЬ. Продати можна все – ось девіз учителя цього типу. А й справді, чого б не підзаробити на власній праці? У хід ідуть тести, таблиці, схеми, блокноти, щоденники. А що? Є попит – є пропозиція. Якщо «вчитель-підприємець» ще й дуже творчий, то він може продавати й роботи фотографа, і блогера, й інших підприємців.

УЧИТЕЛЬ-НУШ. Він попереду всіх змін. Концепцію НУШ іще тільки писали, а цей учитель уже поділив клас на 7 зон. Його зачаровують усі реформи і, як наслідок, не влаштовують написані кимось конспекти чи підручники. Він готовий створювати нові методики й навіть нові правила. Часто це нове – трохи «закручене-перекручене» старе. Потай від зайвого ока «учитель-НУШ» усе-таки полюбляє користуватися добре перевіреним «старим».

УЧИТЕЛЬ-НОСТАЛЬГІЯ твердо переконаний: раніше все було не так. І діти були вихованіші, і вчителів шанували, і програма легша, і підручники зрозуміліші. Живе спогадами (на рівні зітхань) про минуле. Намагається минуле пристосувати до вимог ХХІ століття, але зазвичай йому це не вдається, що викликає ще більше суму, відчаю й безнадії.

УЧИТЕЛЬ-ДЕТЕКТИВ. Завжди в пошуку – тільки не себе, а винних. Любить у невдачах когось звинувачувати. Не важливо, хто винен: родичі учня, підручники, програми чи МОН узагалі – головне, щоб можна було когось критикувати. Часто страдниками стають «ностальгісти», які еволюціонували й вирішили не просто страждати, а озвучити наболіле. Прикметно, що «детективи» самі нічого не створюють, адже інакше їх теж можуть у чомусь звинуватити.

УЧИТЕЛЬ-ПРОКУРОР. Його основне покликання – шукати недоліки в роботі інших, критикувати й засуджувати, виносити вироки. Зазвичай такий учитель діаметрально протилежний  до «вчителя-НУШ». «Прокурор» нічого власного не пише, бо поле його діяльності – критика вже створеного кимось. Типологічно «прокурор» близький до «детектива», але є головна відмінність: «прокурор» критикує, не вдаючись до пошуку причин явища.

УЧИТЕЛЬ-ТІНЬ. Він за всіма спостерігає. У соцмережах не коментує практично нічого, щоб не помилитися й не бути підданим критиці. Не можна сказати, що «вчитель-тінь» не творчий. Ні, часто навіть навпаки. Просто в нього принцип «Мовчання – золото». Зазвичай про «тінь» знають у вузьких колах і міні-групах, де йому фізично сховатися неможливо.

ПРОСТО ВЧИТЕЛЬ. Він просто любить дітей і намагається бути чесними і з ними, і з собою. Він професійний. Його уроки цікаві. Часом «просто вчитель» поєднує ознаки кількох вище наведених типів, але сказати, який у ньому тип переважає точно, важко. Зараз, читаючи цей текст, «просто вчитель» посміхається, бо розуміє, як важливо в сучасному світі бути оригінальним, сучасним і водночас залишатися собою.

Джерело: Блог Олесі Калинич

Немає коментарів:

Дописати коментар