"Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика..." П. Карус "За допомогою логіки доводять, за допомогою інтуїції винаходять." А. Пуанкаре "Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить." М.В.Ломоносов "Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети." О. Маркушевич "Математика - це мова, на якій написана книга природи." Галілео Галілей "Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості." Н. Вінер "Найвище призначення математики полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок в хаосі, що оточує нас." Н. Вінер "Подібно до того як всі мистецтва тяжіють до музики, всі науки прагнуть до математики." Д. Сантаяна

2021-05-09

Інтерв'ю в місцевій газеті "Гайсинський вісник"

    Всеукраїнський конкурс «Учитель року» є конкурсом професійної майстерності вчителів, який проводиться на державному рівні з метою підвищення престижності професії вчителя в суспільстві.
      Завданнями конкурсу є виявлення та підтримка талановитих педагогічних працівників, поширення кращого педагогічного досвіду; розвиток творчого потенціалу вчителя та підвищення його професійної майстерності; сприяння самореалізації вчителя.



ПРО КОНКУРС

     Всеукраїнський конкурс «Учитель року» є конкурсом професійної майстерності вчителів, який проводиться на державному рівні з метою підвищення престижності професії вчителя в суспільстві.

   Завданнями конкурсу є виявлення та підтримка талановитих педагогічних працівників, поширення кращого педагогічного досвіду; розвиток творчого потенціалу вчителя та підвищення його професійної майстерності; сприяння самореалізації вчителя.

       Конкурс відбувається щороку для стимулювання активної участі вчителів у становленні та розвитку національної системи освіти, популяризації кращих педагогічних здобутків і професійної майстерності.

      У цьому році конкурс проводиться у декількох номінаціях щороку у три тури: зональний, регіональний та всеукраїнський.

З 1 до 22 квітня тривали відбірковий та фінальний етапи заключного ІІІ туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021». Відбірковий етап визначив 12 переможців у кожній з номінацій.

§  Основними конкурсними випробуваннями фіналу стали «Методичний практикум», «Урок» та «Майстер-клас»,

     У цьому році на конкурс було зареєстровано 4012 педагогів, з них 1410 у номінації математика, з Вінницької області – 46 вчителів.

ПРО МЕНЕ

     Мене звати Дем’янюк Ганна Володимирівна,  ось уже 15 років я працюю вчителем математики в ліцеї №7 м. Гайсин. У 2005 році закінчила Вінницький педагогічний університет ім. М.М. Коцюбинського, після чого відразу розпочалась моя трудова діяльність у школі, в якій працюю й нині.

     Вже дуже швидко я зрозуміла, що далеко не кожна людина зможе бути вчителем, адже ця професія вимагає колосальної і кропіткої праці, величезного терпіння, любові до дітей та непідкупного інтересу до своєї професії.

Переконана, що виховати творчу особистість може тільки творчий учитель, який застосовує сучасні технології, ефективні прийоми, цікаві форми навчання, учитель, який працює на майбутнє.

Саме тому у своїй практиці використовую новітні технології навчання, інтерактивні методи роботи, впроваджую у навчання нестандартні форми уроків – бінарні, інтегровані, уроки-тренінги, майстер-класи.

    Позакласна робота з математики дуже важлива для пробудження в школярів інтересу до математики. Велику роль надаю розвитку здорової конкуренції між учнями, адже це чудовий стимул для саморозвитку дитини.

        З цією метою організовую шашкові турніри, конкурси усного рахунку, логічних задач, квести, вікторини, математичні змагання, які  сприяють підвищенню математичної культури, розширюють і поглиблюють здобуті на уроках знання, демонструють застосування їх на практиці, розвивають мислення, математичні здібності

       Вважаю, що справжні досягнення вчителя - це досягнення його учнів, їх висока успішність, активність у позакласній діяльності, підвищення інтересу до  математики.  Мої вихованці  є учасниками та призерами Міжнародних і Всеукраїнських математичних конкурсів та олімпіад, а також дистанційних олімпіад на різних освітніх платформах.

   На мою думку, справжній вчитель не перестає здобувати нові знання все життя, бо педагогіка – це наука, яка не стоїть на місці, це постійний рух тільки уперед, у ногу з часом. Саме тому постійно працюю над вдосконаленням своєї методики викладання, беру участь у різних фахових конкурсах, вебінарах, курсах, проєктах.

      Бути вчителем не просто, але цікавість в дитячих очах до математики,  високі показники у навчанні, пробудження інтересу до вивчення науки – все це варте того, щоб учитель став новатором, організатором, ентузіастом. А головне – взірцем для своїх вихованців. Адже саме завдяки активності творчих особистостей у суспільстві не припиняється процес інновації, внаслідок яких саме суспільство змінюється і прогресує.

ПРО УЧАСТЬ У КОНКУРСІ

   Початок квітня став фінальним у випробуванні професійної майстерності 25 учителів з усієї України — відбувся заключний Всеукраїнський етап конкурсу «Учитель року-2021» в номінації «Математика». Вчитель математики ліцею №7 м. Гайсин Дем’янюк Ганна на цьому конкурсі представляла освітян  Вінниччини.

    «Участь у конкурсі «Учитель року» - це чудова можливість оцінити власний  досвід, вдосконалити свою методику та знання,  почути цінні поради та оцінку своєї роботи від справжніх професіоналів! Поряд зі мною змагались кращі педагоги України. Приємно, що протягом усіх випробувань серед учасників та журі панувала взаємопідтримка та доброзичлива атмосфера.

     Варто зазначити, що усі етапи конкурсу відбувались у дистанційному режимі, тому надзвичайно важливим було опанування технічних моментів представлення роботи, проведення уроку тощо.

     Під час усіх випробувань та підготовки до них було забезпечене відеоспостереження за кожним учасником, що значно підвищувало об’єктивність самостійної роботи конкурсанта.

     Звісно, не вистачало живого спілкування, адже досить не просто проявити себе у дистанційному форматі. Особливо важко було проводити онлайн урок та майстер-клас, адже ти не бачиш очей чи реакції всіх дітей. До речі, теми уроків та класи ми дізнавались вже безпосередньо перед конкурсом та мали небагато часу на підготовку. Наприклад, майстер-клас я проводила зі студентами Київського національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова, а от на дистанційному уроці у мене були присутні учні десятого класу Рівненського ліцею.

     Всеукраїнський етап передбачав проведення п’яти конкурсів – виготовлення технологічної картки уроку, проведення майстер-класу, написання контрольної роботи, виконання методичного практикуму та проведення дистанційного уроку. Рейтинги результатів кожного конкурсу постійно змінювались, тому неможливо було що-небудь прогнозувати, поки не виступить останній учасник. І те, що я отримала 2 місце, стало для мене приємною несподіванкою, адже поряд змагались гідні суперники зі всіх регіонів України (25 учасників!), до речі перше місце отримала вчителька Русанівського фізико-математичного ліцею м. Київ – Харченко Людмила.

   Скажу відверто - було дуже не просто і технічно, і емоційно...Але постійна підтримка друзів, рідних, колег, учнів  надихала та змушувала працювати з подвійною силою.  Тому раджу кожному -  цінуйте тих, хто поряд з вами, вірте у свої можливості і залишайтесь вірними власним переконанням ( людяність, щирість, доброта - саме ці якості мають бути на першому місці у вчителя, а всього іншого можна навчитись) . Бажаю усім досягти своїх вершин!»

 

Можна додати, що в цьому році у номінації «Українська мова та літератури» конкурсу «Учитель року» перемогу на обласному етапі здобула учителька теж з нашого ліцею Мендусь Тетяна Петрівна, яка увійшла в 12 кращих вчителів України.






 

Немає коментарів:

Дописати коментар