У працях зарубіжних педагогів і психологів виявлено десять ознак талановитих дітей:
👉1. Вони завжди чимось зайняті і дуже активні.
👉2. Хочуть знати про все більш докладно і вимагають від дорослих додаткової інформації.
👉3. Навчання їм у задоволення: вони хочуть учитись і досягають успіхів.
👉4. Здатні займатися самостійно.
👉5. Уміють критично оцінювати дійсність і намагаються проникнути у суть явищ, не задовольняючись поверхневим поясненням.
👉6. Урок представляє для них інтерес тоді, коли використовується проблемний метод.
👉7. На відміну від однолітків, краще можуть розкрити відношення між явищами та сутністю, систематизувати, класифікувати.
👉8. Прагнуть працювати і працюють більше за своїх однолітків.
👉9. Ставлять безліч питань дорослим, які знаходяться поруч, і чекають невичерпної відповіді на своє питання.
👉10. Мають сильно виражене почуття справедливості.
Пам’ятка вчителю, який працює з обдарованими дітьми
Учителям необхідно пам’ятати, що для обдарованих дітей характерні:
різнобічні інтереси і потреба у різноманітній інформації;
знання з різних галузей;
надання переваги завданням та іграм, які потребують зосередженості,
стійкості уваги та передбачають прояв розумових операцій (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, конкретизація тощо);
прагнення відкривати і досліджувати нове (наприклад, інтерес до завдань на кмітливість);
уміння тривалий час самостійно грати і працювати;
багатий словниковий запас для свого віку;
наявність терпіння, що проявляється під час роботи;
підвищене почуття відповідальності;
значна працездатність та намагання працювати якомога більше (прояв у розв’язанні складних завдань, написанні об’ємних творів тощо);
самостійне читання додаткової літератури з найрізноманітніших питань;
бажання брати участь у заходах, які підвищують інтерес до навчання (наприклад, олімпіади, вікторини і т. ін.).
Учитель повинен:
🙋1. Бути доброзичливим, чуйним, поважати право іншого бути несхожим на нього.
🙋2. Знатися на психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси.
🙋3. Мати високий рівень інтелектуального розвитку.
🙋4. Мати широке коло інтересів і вмінь.
🙋5. Мати почуття гумору (але без схильності до сарказму).
🙋6. Мати живий та активний характер.
🙋7. Виявляти гнучкість, бути готовим переглянути свої погляди і постійно самовдосконалюватися.
🙋8. Мати творчий (бажано, нетрадиційний) світогляд.
🙋9. Мати достатньо високу самооцінку, позитивну «Я – концепцію».
🙋10. Бути емоційно стабільним, бо співпраця з обдарованою дитиною потребує величезних емоційних витрат, а це – велике навантаження.
🙋11. Уміти індивідуалізувати навчання.
🙋12. Уміти модифікувати навчальні програми.
🙋13. Бути готовим до виконання найрізноманітніших додаткових обов’язків, пов’язаних із навчанням обдарованих дітей.
Немає коментарів:
Дописати коментар