"Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика..." П. Карус "За допомогою логіки доводять, за допомогою інтуїції винаходять." А. Пуанкаре "Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить." М.В.Ломоносов "Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети." О. Маркушевич "Математика - це мова, на якій написана книга природи." Галілео Галілей "Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості." Н. Вінер "Найвище призначення математики полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок в хаосі, що оточує нас." Н. Вінер "Подібно до того як всі мистецтва тяжіють до музики, всі науки прагнуть до математики." Д. Сантаяна

2021-10-04

Як працювати з обдарованими дітьми?

У працях зарубіжних педагогів і психологів виявлено десять ознак талановитих дітей:

👉1. Вони завжди чимось зайняті і дуже активні.

👉2. Хочуть знати про все більш докладно і вимагають від дорослих додаткової інформації.

👉3. Навчання їм у задоволення: вони хочуть учитись і досягають успіхів.

👉4. Здатні займатися самостійно.

👉5. Уміють критично оцінювати дійсність і намагаються проникнути у суть явищ, не задовольняючись поверхневим поясненням.

👉6. Урок представляє для них інтерес тоді, коли використовується проблемний метод.

👉7. На відміну від однолітків, краще можуть розкрити відношення між явищами та сутністю, систематизувати, класифікувати.

👉8. Прагнуть працювати і працюють більше за своїх однолітків.

👉9. Ставлять безліч питань дорослим, які знаходяться поруч, і чекають невичерпної відповіді на своє питання.

👉10. Мають сильно виражене почуття справедливості.

Пам’ятка вчителю, який працює з обдарованими дітьми

Учителям необхідно пам’ятати, що для обдарованих дітей характерні:

 різнобічні інтереси і потреба у різноманітній інформації;

 знання з різних галузей;

 надання переваги завданням та іграм, які потребують зосередженості,

стійкості уваги та передбачають прояв розумових операцій (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, конкретизація тощо);

 прагнення відкривати і досліджувати нове (наприклад, інтерес до завдань на кмітливість);

 уміння тривалий час самостійно грати і працювати;

 багатий словниковий запас для свого віку;

 наявність терпіння, що проявляється під час роботи;

 підвищене почуття відповідальності;

 значна працездатність та намагання працювати якомога більше (прояв у розв’язанні складних завдань, написанні об’ємних творів тощо);

 самостійне читання додаткової літератури з найрізноманітніших питань;

 бажання брати участь у заходах, які підвищують інтерес до навчання (наприклад, олімпіади, вікторини і т. ін.).

Учитель повинен:

🙋1. Бути доброзичливим, чуйним, поважати право іншого бути несхожим на нього.

🙋2. Знатися на психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси.

🙋3. Мати високий рівень інтелектуального розвитку.

🙋4. Мати широке коло інтересів і вмінь.

🙋5. Мати почуття гумору (але без схильності до сарказму).

🙋6. Мати живий та активний характер.

🙋7. Виявляти гнучкість, бути готовим переглянути свої погляди і постійно самовдосконалюватися.

🙋8. Мати творчий (бажано, нетрадиційний) світогляд.

🙋9. Мати достатньо високу самооцінку, позитивну «Я – концепцію».

🙋10. Бути емоційно стабільним, бо співпраця з обдарованою дитиною потребує величезних емоційних витрат, а це – велике навантаження.

🙋11. Уміти індивідуалізувати навчання.

🙋12. Уміти модифікувати навчальні програми.

🙋13. Бути готовим до виконання найрізноманітніших додаткових обов’язків, пов’язаних із навчанням обдарованих дітей.

Немає коментарів:

Дописати коментар