"Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика..." П. Карус "За допомогою логіки доводять, за допомогою інтуїції винаходять." А. Пуанкаре "Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить." М.В.Ломоносов "Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети." О. Маркушевич "Математика - це мова, на якій написана книга природи." Галілео Галілей "Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості." Н. Вінер "Найвище призначення математики полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок в хаосі, що оточує нас." Н. Вінер "Подібно до того як всі мистецтва тяжіють до музики, всі науки прагнуть до математики." Д. Сантаяна

2021-10-04

Тест "Чи розвиваєте ви здібності своїх учнів?"

    Кожний учитель має будувати навчально-виховний процес таким чином, щоб сприяти розвитку здібностей та обдарованості дитини. Пропонуємо визначити, наскільки ви зацікавлені у розвитку здібностей учнів. 
В основу тесту «Чи розвиваєте ви здібності своїх учнів?» покладено питання, складені Д. Льюїсом.

Інструкція. На кожне із запропонованих питань відповідайте: так, ні, інколи.

1. Чи на всі питання дітей ви відповідаєте терпляче?

2. Чи сприймаєте серйозно «дорослі» питання та висловлювання дітей?

3. У вас у класі є стенд, на якому діти можуть продемонструвати свої роботи?

4. Чи завжди ви доручаєте дитині завдання, що їй під силу?

5. Чи допомагаєте дітям приймати рішення?

6. Чи організовуєте екскурсії по цікавих місцях?

7. Чи допомагаєте школярам покращити свої результати?

8. Чи встановлюєте для учнів прийнятний стандарт поведінки і вимагаєте, щоб вони його дотримувалися?

9. Чи часто кажете дитині, що вона гірша за інших?

10. Чи караєте дитину, принижуючи її при цьому?

11. Чи добираєте цікаві книги та завдання для того, щоб діти чимось захопились?

12. Чи привчаєте учнів маслити самостійно?

13. Чи спонукаєте учнів вигадувати історії, фантазувати?

14. Чи хвалите ви дітей за вивчені вірші, пісні, оповідання?

15. Чи використовуєте практичні експерименти, щоб допомогти школярам більше дізнатись або краще зрозуміти щось?

16. Чи дозволяєте дітям гратись різними предметами, які дитина пристосувала для гри?

17. Чи спонукаєте дітей знаходити проблеми і розв’язувати їх?

18. Чи знаходите у заняттях дітей щось гідне похвали?

19. Чи існують теми, які ви зовсім виключаєте при спілкуванні з дітьми?

20. Чи даєте ви змогу дитині самостійно приймати рішення?

21. Чи підказуєте ви дітям, які телепрограми заслуговують на увагу?

22. Чи відсторонюєтесь від невдач дитини, кажучи: «Не переймайся, я теж цього не вмію»?

23. Чи підтримуєте ви максимальну незалежність дітей від дорослих?

24. Чи віддаєте ви перевагу самостійному виконанню головної частини дитиною (за яку вона сама узялась), навіть якщо не впевнені у позитивному кінцевому результаті?

25. Чи вчите дітей вільно спілкуватись із дорослими будь-якого віку?

26. Чи обговорюєте ви з дітьми можливі класні заходи, екскурсії?

Оцінювання результатів

Питання № 1, 2,3 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 23, 24, 25, 26:

«так» - 1 бал, «інколи» - 1 бал, «ні» - 2 бали.

Питання № 9, 10, 19, 22:

«так» - 0 балів, «інколи» - 1 бал, «ні» - 2 бали.

Складіть суму балів за трьома критеріями й оцініть рівень відповідного

показника.

👉Зацікавленість і інтелектуальному розвитку дітей (критерій включає питання

№ 1, 2, 11, 15, 18, 19, 21, 26):

високий рівень – 13-16 балів;

середній – 5-12 балів;

низький – 0-4 бали.

👉Спрямованість на творчі досягнення ваших учнів (критерій включає питання

№ 3, 6, 7, 13, 16, 17, 25):

 високий рівень – 11-14 балів;

 середній – 7-13 балів;

 низький – 0-6 балів.

👉Формування здатності до саморегулювання (критерій включає питання №№ 4,

5, 8, 9,10, 12, 14, 18, 20, 22, 23, 24):

 високий рівень – 19-24 бали;

 середній – 7-18 балів;

 низький – 0-6 балів.

 Якщо ваша відповідь припадає на «високий» рівень, то можна говорити про те, що ви докладаєте максимум зусиль для повного розвитку здібностей і талантів у ваших учнів. 

Ви підтримуєте щонайменший потяг ваших дітей, намагаєтесь сформувати такі риси характеру, як самостійність, доброзичливість, контактність, уміння організувати себе та інших, тобто ті якості, що є дуже важливими для реалізації творчої особистості.

Крім того, ви розвиваєте адекватну самооцінку, що у свою чергу забезпечує збереження психологічного здоров’я дітей.

Немає коментарів:

Дописати коментар