"Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика..." П. Карус "За допомогою логіки доводять, за допомогою інтуїції винаходять." А. Пуанкаре "Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить." М.В.Ломоносов "Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети." О. Маркушевич "Математика - це мова, на якій написана книга природи." Галілео Галілей "Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості." Н. Вінер "Найвище призначення математики полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок в хаосі, що оточує нас." Н. Вінер "Подібно до того як всі мистецтва тяжіють до музики, всі науки прагнуть до математики." Д. Сантаяна

2021-04-17

Секрети публічного виступу або що таке TED?

    Уявіть, що через місяць вам треба буде виступити з головною промовою свого життя. На неї у вас є 18 хвилин. Що ви будете робити? Як підготуєтесь? Аби виступити з цією промовою добре, треба будувати кожну промову так, як би ми готували свій виступ на TED.
    В цьому дописі ви знайдете  практичні поради для тих, хто хоче вдосконалити свої навички  публічного виступу.
     «Виступ у стилі TED» — книжка Джеремі Донована, керівника відділу продажів та операцій з продажу платформи SalesLoft. Для її написання Джеремі проаналізував велику кількість TED виступів. Зібравши основні принципи успішних спікерів, він описав декілька практичних порад для всіх, хто хоче вдосконалити свої навички публічного виступу: 
Порада №1 «Виступ у стилі TED»

1. Вибір теми
Обираємо одну центральну тему, на основі якої ми побудуємо свій виступ. Включаємо в неї історії та факти. Аби залучити аудиторію, ми маємо зосередитися на 4 їх внутрішніх відчуттях:
• Природня тяга до приналежності
• Власні інтереси слухачів
• Жага до самореалізації
• Надія у найкраще
2. Створення «крилатої фрази»
Перетворюємо центральну тему презентації на «крилату фразу». Вона має бути короткою (3-10 слів) і орієнтованою на дію. Повторюємо фразу хоча б 3 рази впродовж презентації. Приклади вдалих «крилатих фраз»:
• Почни з «Чому» — Саймон Сінек, автор та публічний спікер
• Думай і Багатій — Наполеон Гілл, автор книжок жанру «допоможи собі сам»
• Якщо це не підходить, ви маєте виправдати! — Джонні Кокран, юрист
3. Початок доповіді
Перші 10-12 секунд презентації — пік уважності аудиторії. За цей час ми маємо зробити переконливе відкриття. Після переконливого відкриття описуємо користь, яку аудиторія отримає від презентації. Переконливим відкриттям можуть бути:
• Історії з власного життя
• Шокуючі або вражаючі заяви
• Глибокі запитання
4. Побудова промови
Основну частину промови треба розбивати на 3 частини. Так аудиторія буде зосередженою і краще запам’ятає головну думку. Переходи між цими частинами мають нагадувати про основну тему доповіді. Ми можемо використати таку модель:
• Ситуація. Спочатку ми маємо зачепити аудиторію ситуацією, що виникла
• Ускладнення. Заглиблюємося у важливість та складність ситуації
• Вирішення. Пропонуємо вирішення ситуації
5. Підсумування промови
Висновки — це наш останній шанс надихнути аудиторію або підштовхнути її до дії. Використовуємо мову, яка покаже аудиторії, що це кінець промови. Зробити це можна 3 методами:
• Продовження власної історії, що почалася спочатку
• Вражаюча статистика
• Переконливе запитання
6. Вербальна подача
Аби аудиторія не сприймала презентацію як начитку, промова має бути максимально близькою до аудиторії. Джеремі Донован пропонує звертатися до аудиторію не як до групи людей («ви», «ви всі», «всі тут»), а як до конкретної особи («ти»). Також пам’ятаємо:
• Використовувати тон звичайної бесіди
• Використовувати короткі зрозумілі речення
• Уникати вставних слів
7. Використання гумору
Завдяки гумору ми стаємо ще ближчими до аудиторії. Вставляємо жарт кожні 3-5 хвилин нашої промови. Одними з найефективніших областей для використання гумору є:
• Легке самоприниження
• Перебільшення реальності
• Виклики до авторитетів
8. Невербальне спілкування
2/3 інформації передається за допомогою невербального спілкування. Ми маємо почувати себе і виглядати комфортно. Для цього треба:
• Жестикулювати в області між шиєю та поясом
• Утримувати зоровий контакт по 3-5 секунд
• Стояти зручно з руками по боках
9. Використання візуального контенту
Джеремі Донован рекомендує використовувати мінімальну кількість візуального матеріалу. Якщо ми і використовуємо слайди, вони мають містити мінімальну кількість тексту та картинок, аби не створити когнітивного перевантаження. Стів Джобс використовував правило 10-20-30:
• 10 слайдів
• 20 хвилин
• 30 розмір шрифту
А от з приводу ефективних навчальних презентацій можна подивитися відео на Youtube https://youtu.be/l7Sc3325-iI

ПРИМІТКА: ЩО ТАКЕ TED?

TED (абревіатура від анг. Technology Entertainment Design; Технології, Розваги, Проекти) — некомерційна організація в США, що займається розповсюдженням ідей, що повинні змінити світ. Конференція TED славиться своїми лекціями (TED Talks), які спочатку були зосереджені на технологіях, розвагах та дизайні, але згодом включили також природничі, науки, мистецтво, освіту, культуру, бізнес, глобальні проблеми, сталий розвиток — широкі сфери тем, що разом формують наше майбутнє; зазвичай у формі коротких бесід (приблизно 18 хвилин, адже саме цей час аудиторія зберігає увагу, не втрачаючи інтересу до доповіді). ВІКІПЕДІЯ



Порада №2 Невербальне спілкування під час промов
Чи відчували ви колись відчуття довіри та натхнення, подивившись лише одну політичну промову? Спікери виглядають такими щирими, що ми починаємо самі відчувати те, про що вони говорять. Що за магічні слова вони використовують?
Іноді справа не в словах. Майже 80% комунікації відбувається невербальним шляхом. Тому політичні діячі проходять спеціальні навчання з публічних виступів. Американські психологи дослідили багато політичних промови та винесли 5 основних невербальних жестів, які ми можемо перейняти.
1. Розслаблені брови
Це показує контроль над ситуацією. Це також навіює відчуття впевненості. Брови, що забагато рухаються, вказують на дискомфорт та напруженість.
2. Зоровий контакт
Під час промови дивимося людям прямо в очі. Якщо це зйомка, погляд спрямовуємо прямо в камеру. Аудиторія скоріше повірить тому, хто дивиться їй в очі.
3. Розслаблені руки та пальці
Деякі жести руками можуть призвести до втрати довіри: зжаті кулаки, пальці, що вказують на щось тощо. Розслаблені руки показують близькість і тепло.
4. Спокійні ноги
Багато рухів ногами або їх схрещення показують нервовість. Ставимо ноги трохи вужче ширини плечей. Це створює ефект сили, впевненості та щирості.
5. Відсутність доторків до обличчя
Коли ми чіпаємо обличчя, аудиторія може подумати, що ми брешемо. Це також може призвести до почуття, що ми розгублені.
Існує ще й декілька жестів, які ми маємо уникати:
• Надмірне кліпання очима
З неврологічної точки зору, це говорить про те, що ми в голові думаємо про якийсь вихід, бо відчуваємо себе в пастці. Такий жест можна спостерегти у спікерів, які не бажають говорити на певну тему.
• Напруга в щелепних м’язах
Це вказує на проблему спікера з озвучуванням чогось. Цей жест проявляється, коли люди бояться, що хтось зрозуміє їх щирі відчуття або думки.
• Пауза для вдиху
Цей жест вказує на нашу нещирість. Він говорить про те, що в нас виникає внутрішній конфлікт. Гравці в покер таким чином аналізують які карти має їх суперник.


Порада №3 Говори без страху, Майк Акер
«Раніше я дуже боявся публічних виступів. В університеті я уникав курсів, де треба було б говорити перед публікою. В один момент я навіть вирішив записатися на курс публічних виступів, але передумав в останню секунду. У 21 рік я почав працювати біржовим брокером і зрозумів, що в мене тільки два виходи: зустрітися зі своїми страхами або ніколи не реалізувати свій потенціал», — каже Воррен Баффетт, 5-а найбагатша людина світу.
Вчора ми розібрали поради Джеремі Донована щодо того, як «виступати у стилі TED». Сьогодні ми розберемо як «Говорити без страху» за Майком Акером. Майк Акер — тренер з питань лідерства, автор та спікер з досвідом понад 19 років. У своїй книжці він дає поради для боротьби зі страхом, що ми відчуваємо під час публічних виступів. Коротко можна виділити 7 основних порад:
1. Промиваємо рану
Страх публічних виступів може мати глибоке коріння. Нам треба проаналізувати свої виступи і зрозуміти, який саме інцидент породив страх.
Дія
Відповідаємо на наступні запитання:
• Чи ніяковіли ми перед групою людей? Через що?
• Чи є в нас спогади того, як група людей над нами насміхалася?
• Яких своїх очікувань ми не виправдали?
• Чому ми так сильно звертаємо увагу на думку інших?
• Який момент найбільш принизливий в нашому житті?
2. Уявляємо найгірше
Аби стати більш впевненими, ми маємо краще підготуватися до того, що нас лякає понад усе.
Дія
Проходимо 3 етапи:
• Переживаємо занепокоєння перед виступом. Уявляємо, як заходимо в Zoom, включаємо камеру, включаємо мікрофон, вітаємося, починаємо розповідати доповідь, завершуємо, відключаємося.
• Починаємо управляти емоціями. Що нас хвилює понад усе? Чого конкретно ми боїмося (хтось накричить на нас, напише поганого листа, посварить тощо)?
• Знаходимо спокій. 3 глибокі вдихи та видихи, посмішка у дзеркало.
3. Стаємо собою
Вдосконалюємо своє «я», але не заміняємо його. Не варто намагатися скопіювати свого улюбленого актора, TED спікера, вчителя тощо.
Дія
• Шукаємо себе. Аналізуємо свої переваги та недоліки, але не докоряємо себе за слабкі сторони. Вони можуть стати головною силою.
• Перевіряємо себе. Виступаємо перед друзями, а потім на камеру. Виписуємо речі, які можна вдосконалити.
• Досліджуємо інших. Беремо 3 успішних спікерів та аналізуємо кожного. Занотовуємо особливості їх стилю.
4. Говоримо з одним
Велика аудиторія — страшно. Одна особа — ні. Аби побороти страх натовпу, треба розбити натовп на окремих людей.
Дія
• Приходимо завчасно на захід і знайомимось (або у соціальних мережах).
• Не вживаємо каву та цукор, вони можуть посприяти стурбованості.
• Якщо в приміщенні, стоїмо хоча б в 1.5 метрах від стін, аби бути біля людей (пораду застосовувати лише після закінчення епідемії!).
• Посміхаємося. Це може знизити артеріальний тиск і заспокоїти нерви.
• Перед виступом робимо глибокі вдихи-видихи, приплив кисню в мозок заспокоїть нас.
• Ставимо собі задачу познайомитися хоча б з 3-5 слухачами.
5. Зосереджуємося на слухачах
Ми думаємо про те, як виглядаємо ми. Слухачі думають про те, як виглядають вони. Тому перестаємо думати про себе і розираємо як можна принести користь аудиторії.
Дія
Розбираємо наступні питання:
• Чому ми виступаємо перед цими людьми?
• Чому нас слухають?
• Які страхи / бажання аудиторії?
• Що потрібно нашим слухачам?
• Що ми можемо запропонувати їм?
6. Перенаправляємо енергію
Навіть найдосвідченіші спікери хвилюються перед виступом. Але вони вміють перетворювати цю енергію на іншу.
Дія
Направляємо свою енергію в 3 напрямки:
• Підготовка. Знайомимося зі своїми слухачами, забезпечуємо технічний супровід презентації, переглядаємо текст.
• Вправи. Робимо вправи для кращої дикції, проговорюємо нашу промову перед дзеркалом тощо.
• Дихаємо. Можемо встановити такі додатки як Calm, Headspace, Liberate тощо. Або робимо вправи самостійно.
7. Насолоджуємося моментом
Сприймаємо доповідь не як «здав і пішов», а як щось, від чого можна отримати задоволення.
Дія
Сприяємо цьому 3 способами:
• Звертаємо увагу на 5, наприклад, голубих деталей, що бачимо в приміщенні або в екрані.
• Створюємо лист подяк. Кожного ранку та вечора записуємо 3 речі, за які ми собі вдячні. Так наші думки менше зосереджуються на тому, що "могло б бути".
• Сприймаємо кожний момент нашого життя як можливість отримати задоволення або досвід.

ДЖЕРЕЛО дивитись

Немає коментарів:

Дописати коментар