"Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика..." П. Карус "За допомогою логіки доводять, за допомогою інтуїції винаходять." А. Пуанкаре "Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить." М.В.Ломоносов "Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети." О. Маркушевич "Математика - це мова, на якій написана книга природи." Галілео Галілей "Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості." Н. Вінер "Найвище призначення математики полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок в хаосі, що оточує нас." Н. Вінер "Подібно до того як всі мистецтва тяжіють до музики, всі науки прагнуть до математики." Д. Сантаяна

2021-04-17

Математичні задачі екологічного змісту

  В 2021 році Український День навколишнього середовища (День довкілля) припадає на 17 квітня.

    У цьому дописі можна знайти підбір збірок задач з математики екологічного змісту. 

    Буде корисним для організації інтегрованих уроків чи позакласних заходів, або ж для включення компетентнісних задач в структуру уроків математики.

    День довкілля відзначається в Україні щорічно у третю суботу квітня з 1998 року згідно з Указом Президента України.

    Цього дня громадські організації проводять заходи, спрямовані на поліпшення стану навколишнього середовища, очищення водних джерел, озеленення, збереження заповідних об’єктів, поширення екологічних знань.

   Спочатку свято було задумано для того, щоб відзначити Стокгольмську конференцію з довкілля, яка стала однією з найважливіших в історії екологічного руху.

Цього дня була заснована UNEP (United Nations Environment Network) – Екологічна програма ООН, яка зараз є основним організатором та ідеологом Дня довкілля.

ЗА ПОСИЛАННЯМИ ВИ ЗНАЙДЕТЕ ЗБІРКИ МАТЕМАТИЧНИХ ЗАДАЧ ЕКОЛОГІЧНОГО ЗМІСТУ

1)  Про матеріал     дивитись

      У даному посібнику показано, як за допомогою текстових задач і додаткових запитань можна формувати одну з ключових компетентностей «Екологічна грамотність і здоровий спосіб життя» та реалізувати змістову лінію «Екологічна безпека та сталий розвиток». 
    Посібник допоможе вчителеві: 
  • реалізувати принципи діяльнісного й компетентнісного підходів у навчанні;
  •  розкрити прикладну спрямованість курсу математики; продемонструвати можливості математики як універсальної мови природничих наук та органічної складової загальної людської культури;
  •  формувати в учнів здатність застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях, розвивати критичне мислення учнів, вміння аналізувати інформацію.
      Пропоновані задачі, які містять екологічні дані, відомості про тваринний та рослинний світ регіону, в якому проживають школярі, можуть бути використані як на уроках, так і в позакласній роботі. 
      Автор-упорядник: Савчук В.С. - Костопіль

2) Про матеріал    дивитись

     Проблема охорони навколишнього середовища – одна з найактуальніших проблем світу, нашої держави. Формування екологічної компетентності учнів на уроках математики сприяє їх всебічному розвитку, самовдосконаленню, розвиває здатність застосувати опановане в професійній діяльності, використовувати набуті знання в повсякденному житті.

     матеріали взято з сайту "На урок", автор Дробний Віктор Миколайович, вчитель математики та інформатики

3) Про матеріал    дивитись

    Збірник задач екологічного змісту, викликають в учнів інтерес та пізнавальну активність, сприяють формуванню екологічного світобачення та природоцентризму. Використання екологічного матеріалу в процесі вивчення математики уможливлює формування у підростаючого покоління знань про оточуюче середовище та навичок бережного ставлення до всього живого.

      Екологічне виховання тісно пов'язане з формуванням ціннісних орієнтацій підростаючого покоління, а тому має стати невід'ємним компонентом шкільної математичної освіти.

 матеріали взято з сайту "На урок", автор Ніщук Ніна Іванівна, вчитель математики с. Пліщин, Шепетівського району Хмельницької обл.


4) Про матеріал    дивитись
  
Збірка задач на екологічну тематику  ("Відсоткові розрахунки", 6 клас) 
 
Автор вчитель математики Кинашівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Борзнянської районної ради Чернігівської області Кот Л.І.

5) Про матеріал  дивитись
    Стаття з теми "Використання екозадач на уроках математики як засобу для формування екологічної культури учнів"/, яка містить підбір завдань екологічного змісту. 
  Підготувала вчитель математики Сідєльнікова Олена Павлівна


6) Про матеріал   дивитись

     Задачі екологічного змісту для учнів 5-11 класів З метою формування екологічних знань на уроках математики слід добирати систему задач, яка розкриває питання: споживання води в Україні, значення рослин у житті людини, скорочення лісових ресурсів та його наслідки, значення тварин у природі та в житті людини тощо.

матеріали взято з сайту "Всеосвіта", автор вчитель математики та інформатики  загальноосвітньої школи І - ІІІ ступенів № 108 Хівріч Ірина Василівна Криворізька

Немає коментарів:

Дописати коментар