Перший навчальний день зазвичай супроводжується певною тривожністю — незалежно від того, наскільки був до нього готовий учитель.
Так само і для учнів. Певна невизначеність, нові друзі, нові учителі — цього достатньо, щоб навіть найбільш товариські та впевнені в собі учні почали трохи нервувати.
Зважаючи на це, варто залучати учнів до розмов, спілкування, знайомства з новими дітьми.
Важливо поєднати веселощі з упорядкованістю. Пропонуємо 14 веселих і корисних ігор для першого шкільного дня. Вони прості, не потребують грошових витрат і здатні зменшити нервове напруження у перший день навчального року.
1. Знайди друга
Гра «Знайди друга» — це цікаве заняття, що допоможе учням почуватися в класі комфортно, особливо зі своїми новими однокласниками. Учні отримують робочі аркуші, що містять перелік категорій, зокрема: спорт, продукти харчування, ігри тощо. Упродовж п’яти хвилин учні мають зазначити свої улюблені речі для цих категорій. Наприклад: спорт — футбол; їжа — піца: колір — червоний тощо. Потім запропонуйте учням знайти однокласників, які мають подібні вподобання, і записати в своєму аркуші їхні імена. Це допоможе дітям знайти те, що у них є спільне, і побудувати дружні стосунки.2. Дякую за комплімент!
Кожному учневі на спину прикріплюють аркуш паперу. Інші учні записують на цьому аркуші комплімент. Коли всі закінчать, запропонуйте учням зняти аркуші та прочитати перед класом усі компліменти, які вони отримали.3. Декорування класу
Запропонуйте учням допомогти прикрасити клас, підкреслюючи, що ви цінуєте їхню думку і радієте їхній присутності. Об’єднайте учнів у чотири групи. Кожна група прикрашатиме одну з чотирьох стін класу.Запропонуйте кожній групі визначити одну спільну мету, якої вони бажають досягти у новому навчальному році. Далі учні мають одним словом записати її на плакаті та відповідно декорувати свою стіну, використовуючи фломастери, плакати, папір стрічки тощо.
4. «Ви хотіли би…»?
Це весела гра, що стимулює дебати серед учнів. Розгляньмо декілька прикладів питань «Ви хотіли б ..?».Ви хотіли б:
грати на свіжому повітрі чи в приміщенні?
побачити феєрверк чи циркову виставу?
кататися на лижах чи ходити до аквапарку?
щоб усе в класі було одного кольору, або кожна окрема стіна була іншого кольору?
провести тиждень на міжнародній космічній станції або в підводному готелі?
мати багато друзів або кількох розумних?
стати відомим актором або поп-зіркою?
бути дуже високим або дуже маленького зросту?
бути дуже багатим або мати багато дітей?
опинитися в одній кімнаті з 30-ма немовлятами, які плачуть, або в кімнаті з одним голодним крокодилом?
мати ванну з кубиками льоду або томатного соку?
мати мотоцикл або скейт?
5. Груповий контракт
Складіть груповий договір, який має підписати кожен учень для сприяння ефективній груповій роботі та гарній поведінці в класі.
Груповий контракт має базуватися на очікуванні учнів та учителя одне від одного.
Наприклад, у контракті може бути зазначено, що учні зобов’язуються належним чином використовувати навчальний простір, виконувати правила безпеки, не запізнюватися на урок, не вигукувати з місця, не перебивати однокласників тощо.
6. Опитування учнів
Використовуйте опитування для збирання інформації, яка допоможе вам краще зрозуміти тенденції в класі та спрямувати учнів до успіху у новому навчальному році. Подумайте, яка інформація вам потрібна. Наприклад, запропонуйте опитування про те, як саме учням подобається вчитися.Як мені подобається вчитися?
Я найкраще працюю, коли тихо. (Так/Ні.)
Я можу працювати, коли в класі шум. (Так/Ні.)
Мені подобається працювати за письмовим столом. (Так/Ні.)
Мені подобається працювати на підлозі. (Так/Ні.)
Мені подобається працювати над завданням, доки воно не буде виконано. (Так/Ні.)
Іноді я засмучуюся через свою роботу і тому не закінчую її. (Так/Ні.)
Мені подобається вчити щось, рухаючись кімнатою. (Так/Ні.)
Мені подобається працювати самому. (Так/Ні.)
Мені подобається працювати в групі або з партнером. (Так/Ні.)
7. Полюємо на речі
Ця гра особливо актуальна для учнів, які навчатимуться в нових класних кімнатах. Допоможіть учням освоїти їхній новий начальний простір. Роздрукуйте список речей, які потрібно шукати, і відправляйте учнів на полювання. У списку має бути зазначено стислу інформацію — орієнтир, де розміщена річ (наприклад, кошик для сміття у кутку біля дверей, олівці на верхній полички біля вікна тощо).
Ця діяльність також є простим способом оцінити сформованість навичок словесного спілкування учнів.
В останній шкільний день поверніть капсулу часу кожному учневі. Це допоможе їм побачити, чого вони досягли протягом навчального року, як виросли та змінилися.
Важливо, щоб ця діяльність була легкою і веселою. Долучайтеся до веселощів і також беріть участь у цій грі!
8. Дві правди і брехня
Упродовж 5 хвилин учні записують три твердження про себе, причому одне із тверджень є помилковим. Після цього вони по черзі читають їх уголос — і весь клас насолоджується розвагою, намагаючись угадати, яке з тверджень є брехнею.Ця діяльність також є простим способом оцінити сформованість навичок словесного спілкування учнів.
9. Капсула часу
Запропонуйте учням створити в перший день навчального року індивідуальні капсули часу. Діти мають наповнити їх власними листами про те, що вони планують виконати впродовж навчального року. Листи можуть містити очікування дітей від навчання, перелік гуртків, до яких вони хотіли би приєднатися, бажані оцінки тощо. Ви також можете сфотографувати своїх учнів у перший день, роздрукувати фото і помістити їх усередину часових капсул.В останній шкільний день поверніть капсулу часу кожному учневі. Це допоможе їм побачити, чого вони досягли протягом навчального року, як виросли та змінилися.
10. Опиши себе
Заохочуйте учнів придумати прикметник, щоб описати себе. Прикметник має характеризувати учня і починатися з першої літери його імені (наприклад, веселий Василько, розумна Рита тощо). Учні можуть утворити коло або виходити по черзі до дошки і називати себе.Важливо, щоб ця діяльність була легкою і веселою. Долучайтеся до веселощів і також беріть участь у цій грі!
11. Автопортрет
Роздайте дітям аркуші з шаблоном і запропонуйте створити автопортрет — це досить простий і веселий спосіб розпочати навчальний рік. Коли всі закінчать, запропонуйте учням презентувати свій автопортрет однокласникам.12. «Я унікальний»
Учні утворюють коло. Кожен учень по черзі має розповісти про себе щось, що він уважає унікальним (наприклад: «Мене звати Марійка, і у мене є два брати» або «Я розмовляю трьома мовами»). Якщо інший учень також має двох братів або розмовляє трьома мовами, вони мають сісти. Мета полягає в тому, щоб якомога довше залишатися в колі, а отже, потрібно ділитися дуже особливими відомостями про себе, які нікому більше не властиві.13. Історія з шести слів
Учні мають записати на аркушах історію з шести слів про те, що вони робили влітку. Потім учні обмінюються аркушами між собою, при цьому мають надати до історії однокласника коментар, що також складається з шести слів.14. Створюємо мережу
Ця діяльність допомагає учням дізнатися цікаві факти одне про одного. Учні мають утворити коло. Візьміть клубок пряжі. Тримаючи кінець нитки, передайте м’яч іншому школяреві. Поставте цьому учневі цікаве запитання (наприклад, «Якщо б ти міг подорожувати світом, куди б ти поїхав і чому?»). Після того, як учень відповість, він має, тримаючи нитку, передати клубок іншому учневі, також поставити йому цікаве запитання. Коли всі учні нададуть відповіді, поясніть, що створена ними мережа являє унікальність вашого класу. Саме вона робить класне приміщення особливим місцем для навчання та творчості.
За матеріалами: https://www.prodigygame.com/blog/first-day-of-school-activities/
Супер. Дуже цікаво...
ВідповістиВидалити