"Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика..." П. Карус "За допомогою логіки доводять, за допомогою інтуїції винаходять." А. Пуанкаре "Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить." М.В.Ломоносов "Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети." О. Маркушевич "Математика - це мова, на якій написана книга природи." Галілео Галілей "Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості." Н. Вінер "Найвище призначення математики полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок в хаосі, що оточує нас." Н. Вінер "Подібно до того як всі мистецтва тяжіють до музики, всі науки прагнуть до математики." Д. Сантаяна

2020-08-11

Методика для вчителів

 «Розуміння моральних цінностей»

    Вам буде запропоновано три групи завдань, що стосуються моральних цінностей. Розв'язуючи їх, ви маєте нагоду перевірити, чи правильно розумієте сутність понять.

Завдання І  Необхідно вибрати той варіант, що найбільше підходить до даного поняття:

1. Добра людина — це та, яка...

а) відзначається високими моральними якостями; б) чуйно ставиться до всього живого; в) ввічлива; г) не любить підкреслювати свої переваги.

2. Справедливість — це...

а) об'єктивне, неупереджене ставлення до себе та інших людей, пов'язане із розумінням прав людини; б) сукупність вищих моральних принципів, якими людина керується у своїй громадській і особистій поведінці; в) сумлінне ставлення до своїх обов'язків; г) слідування нормам, правилам, канонам поведінки.

3. Відповідальність — це...

а) постійність у своїх поглядах і почуттях; б) сукупність рис, що характеризують позитивні якості, честь, гідність тощо; в) усвідомлення людиною своєї громадянської ваги; г) усвідомлений обов'язок відповідати перед своїм сумлінням і суспільством за кожний свій вчинок, дію, слово.

4. Працелюбність — це...

а) дотримання твердо встановленого порядку, який є обов'язковим для всіх членів даного колективу; б) завзятість, стійкість, непохитність у досягненні певної мети; в) потреба спрямовувати фізичну та розумову енергію на створення або перетворення матеріальних або духовних, цінностей; г) сумлінне виконання певної справи.

Завдання II

До поданого слова доберіть з чотирьох запропонованих синонім (вибрати можна тільки одне слово):

1) відповідальність і... а) обов'язок, б) совість, в) чесність, г) гордість;

2) працелюбність і... а) щирість, б) цілеспрямованість, в)активність, г) сила;

3) доброта і....а) довіра, б) милосердя, в) хоробрість, г) скромність.

4) справедливість і... а) чесність, б) неупередженість, в) тактовність, г) вірність.

Завдання ІІІ

До поданого слова доберіть одне протилежне за значенням:

1) добрий і... а) жадібний, б) злий, в) сердитий, г) чужий;

2) працелюбний і... а) розумний б) закоханий, в) лінивий, г) сонний;

3) відповідальний і... а) забудькуватий, б) безвідповідальний, в) нечесний, г) лицемірний;

4) справедливий і... а) немилосердний, б) невірний, в) жорстокий, г) несправедливий.

Опрацювання результатів

Нарахуйте собі по два бали за варіанти відповідей 1б, 2а, 3г, 4в, у першому завданні; по одному — за варіанти 1а, 2в, 36, 46 у другому і так само за відповіді 1б, 2в, 3б, 4г – у третьому завданні.

Інтерпретація:

Якщо ви отримали 15-16 балів, то ваші знання моральних цінностей знаходяться на високому рівні. Ви правильно розумієте сутність основних моральних цінностей і можете вдало оперувати моральними поняттями. Хотілося б вірити, що ваші знання знаходяться застосування у повсякденному житті.

9-14 балів. Ви інтуїтивно розумієте сутність моральних цінностей, беручи свої уявлення з реального життя. Але вам варто визначити, що означає бути добрим, справедливим, відповідальним, працелюбним.

8 балів і менше. Ви навряд чи розумієте, що таке моральні цінності, але це не свідчить про вашу аморальність. Можливо, варто замислитися над тим, якою людиною ви хочете бути, а не плисти за течією.

Отже, 15-16 балів свідчать про високий рівень розуміння сутності моральних цінностей, 9-14 — про середній і 8 балів — про початковий

Немає коментарів:

Дописати коментар