
Гармонізація шкільного та  родинного виховання на засадах педагогіки життєтворчості:
«Виховувати – не значить тільки годувати й пестити, але й дати напрямок серцю і розуму.»  В. Бєлінський
Це людина з інноваційними типом мислення, яка здатна творчо розбудовувати свій власний життєвий простір і позитивно впливати на зовнішнє середовище, гармонізуючи його та конструктивно змінюючи.Це самодостатня особистість, що самоактуалізується. Сучасний світ вимагає конкурентоспроможної, адаптивної особистості, яка може діяти за будь-яких умов.
1.   Сім'я — це не тільки суспільна, а й особистісна цінність.
2.    Без сім'ї, сімейного, родинного життя людина не може повною мірою реалізувати свою природу, особистісні якості і не може бути повною мірою щасливою.
Сучасна сім´я несе найбільшу відповідальність за виховання дитини. Саме вона має виконувати головне завдання – забезпечувати матеріальні та педагогічні умови для духовного, морального, інтелектуального й фізичного розвитку молодого покоління.
Законом України «Про освіту» на батьків покладена відповідальність за фізичне здоров’я та психічний стан дітей, створення належних умов для розвитку їхніх природних здібностей. Від сім´ї починається шлях дитини до пізнання світу, свого становлення як особистості.
3. Умовно можна виділити п’ять основних принципів впливу батьків на дитину :
1) Батьки  є  основним джерелом життєвого досвіду.
2) Сім’я забезпечує почуття безпеки дитини у зовнішньому світі та дослідженні нових способів його освоєння.
3) Дитина переймає у батьків основи поведінки в суспільстві.
4) Спілкування в сім’ї є основним фактором, який впливає на розвиток власних поглядів, норм, установок та ідей дитини.
5) Батьки впливають на поведінку дитини методами заохочення або покарання.
Основні чинники, що впливають на формування особистості:
(формуємо квітку) та поряд йде презентація
1) Народна педагогіка формує моральні, духовні чинники дитини, визначає пріоритети, формує життєву  та громадську позицію
•       Сімейні традиції
•       Виховання патріотизму
•       Виховання громадянської позиції
•       Національне виховання
•       Родинні свята
•       Спільний   відпочинок
2) Спілкування розвиває не тільки навички вільно висловлювати та відстоювати власну позицію, але і розширює кругозір дитини, формує власну позицію, прищеплює основні правила та норми поведінки у суспільстві
•       Вміння виловити власну думку
•       Вміння захистити свою позицію
•       Стосунки у родині
•       Виховання ввічливості
•       Виховання поваги  та турботи до ближніх
•       Правила етикету
•       Прищеплення норм  правил поведінки у суспільстві
3) Здоровий спосіб життя забезпечує здоровий фізіологічний та моральний розвиток дитини, спрямовує дитину на вибір вірного шляху у житті на відмову від негативних звичок на виховання дисциплінованого , цілеспрямованого громадянина суспільства.
•       Здорове харчування
•       Розпорядок дня
•       Гігієна
•       Негативне ставлення  до шкідливих звичок
•       Відвідування спортивних секцій
•       Безпека життєдіяльності
4) Розвиток обдарованості – це розвиток інтелектуальних здібностей дитини, що стане передумовою успішного навчання, а надалі успішного влаштування на роботу, а також розвиток та вдосконалення творчих нахилів дитини, що формує дитину як неповторну, особливу, цікаву особистість
•       Прищеплення любові   до книги
•       Екскурсії, музеї, пам'ятки архітектури
•       Розвиток інтелектуальних здібностей
•       Мотивація навчання
•       Відвідування гуртків
5) Виховання працею (трудотерапія)
Від рівня підготовки дитини до участі в трудовому  житті буде залежати її добробут і матеріальний рівень життя;  Виховання трудових якостей людини – це підготовка і виховання майбутнього Громадянина.
·      Домашні обов’язки
·      Профорієнтація
·      Спільна корисна праця
·      Планування сімейного бюджету
6) Соціальний статус  - проживання  дитини у неповній родині, в малозабезпеченій чи в багатодітній  по-різному впливає на формування особистості, іноді ці умови прищеплюють нездоланне прагнення досягти в житті всього, що не мав у дитинстві, бути кращим за своїх батьків, або ж позитивна атмосфера у багатодітній родині формує дисципліновану, працелюбну особистість, іноді навпаки діти піддаються впливу стереотипів і своє життя влаштовують за таким же шаблоном, як і батьки (звісно, не підсвідомо).
Презентація  Якщо говорити про співпрацю школи і батьків, то варто зазначити, що класні керівники на батьківських зборах у різних формах доносять батькам усю інформацію про важливість кожного з цих чинників.  Це відбувається за допомогою радіо лінійок, навчальних презентацій, пам’яток для батьків, анкет, тестів, засідань творчих груп, дискусій, захистів міні-проектів, індивідуальних бесід, консультацій психолога, порад вчителів-предметників.
 «Кожна людина має відчути, що вона мусить знайти свою власну життєву місію, і в цьому їй в першу чергу має допомогти її родина.»       Мартін Лютер Кінг
Немає коментарів:
Дописати коментар