1.  Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті, — з людиною. Місія школи  — боротися за людину;
2.    Об'єкт нашої праці — найтонші сфери духовного життя особистості, яка формується, — розум, почуття, воля, переконаність, самосвідомість;
3.    Виховувати людину — це передусім знайти її душу, бачити і відчувати її індивідуальний світ. Справжнє виховання — це самовиховання;
4.    Немає в дитині нічого такого, що вимагало б від педагога жорстокості. Не дозволяйте прорости в своїй душі насінню зневіри в людину, підозрілості;
5.    Немає якихось єдиних для всіх школярів передумов успіхів у навчанні. І саме поняття успіху в навчанні — річ відносна: для одного високий рівень, для іншого й середній рівень — велике досягнення;
6.    Упіхи у навчанні — це стежка, що веде до того куточка дитячого серця, в якому горить вогник бажання бути гарним. Бережіть цю стежку і цей вогник;
7.    Слово — могутній борець за людську душу. Створюйте інтелектуальний фон для запам'ятовування, завчання, збереження в пам'яті програмного матеріалу. Дитина стає байдужою, несприйнятливою до слова, якщо слово не живе в її душі, якщо вона тільки завчає чужі думки і не творить своїх та не виражає їх сдовами. Бійтесь байдужості, бійтесь згаслого погляду дитини! Навчіть її активно, пристрасно ставитися до слова;
8.    Спонукайте учнів до читання — найважливішого рятівного засобу для успішного навчання. Ніяке захоплення не принесе користі, якщо воно не зачіпає думки, душі, серця. Перше захоплення — це має бути захоплення книжкою;
9.    Доброзичливість, помірна доброта — ось що має бути атмосферою життя дитячого колективу, головним тонусом взаємовідносин педагога і дітей. Якщо Ви навчили свого вихованця відчувати людину серцем, Ваша доброзичливість здатна творити чудеса;
10.       Уміння володіти собою, тримати себе в руках—одне з найбільш необхідних умінь, від якого залежать і успіх діяльності педагога, і його здоров'я.
Немає коментарів:
Дописати коментар