Чи згодні ви з висловом Макаренка: „Навчити людину бути щасливою неможливо, але
виховати її так, щоб вона була щасливою можна”, враховуючи, що основою такого виховання педагог вважав виховання потреб, емоційне відчуття радості існування?
Дитину можна навчити читати, писати, розв’язувати складні приклади, міркувати,
аналізувати, робити самостійні висновки. Але завдання вчителя полягає не лише в цьому. Як, наприклад, навчити людину бути щасливою?
І чи можливо це?
Не можна вчити дитину бути щасливою, оскільки поняття щастя досить абстрактне і не має певного визначення, кожен трактує його по-своєму. Для одних щастям може бути якась незначна дрібничка, інші ніколи його не відчувають.
Але Макаренко стверджував, що людину можна виховати так, щоб вона була щасливою. Що ж саме він мав на увазі? Гадаю те, що працюючи з дитиною, завжди можна виховати в ній емоційні почуття задоволення, радості, приємні переживання, а без цього щастя неможливе. Тобто слід виховати дитину так, щоб вона відчувала задоволення від якогось гарного вчинку, від праці, від того, що когось зробила щасливим. І Макаренко це довів у своїй блискучій практиці.
Ушинський казав: „Право на щастя – це є невід’ємне право кожної людини”. Тому вчителі мають виховувати своїх дітей так, щоб вони могли користуватись цим правом. Адже найбільша винагорода вчителя – це бачити щасливими своїх вихованців.
Немає коментарів:
Дописати коментар