"Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика..." П. Карус "За допомогою логіки доводять, за допомогою інтуїції винаходять." А. Пуанкаре "Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить." М.В.Ломоносов "Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети." О. Маркушевич "Математика - це мова, на якій написана книга природи." Галілео Галілей "Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості." Н. Вінер "Найвище призначення математики полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок в хаосі, що оточує нас." Н. Вінер "Подібно до того як всі мистецтва тяжіють до музики, всі науки прагнуть до математики." Д. Сантаяна

2020-08-05

Що таке девіантна поведінка?

Під девіантною поведінкою (від лат. deviatio - відхилення) розуміють дії та вчинки людей, соціальних груп, що заперечують загальним нормам чи визнаним шаблонам і стандартам поведінки. В основі відхилень часто лежать конфлікт цінностей, інтересів, розходження потреб, деформація способів їх задоволення, помилки у вихованні, життєві негаразди.
Так, за порушенням учнем дисципліни на уроці можуть cтояти: неуважність, підвищена психомоторна збудливість, відсутність інтересу до предмета, вороже ставлення до вчителя тощо.

Причини прояву девіантної поведінки: 1) неспроможність упоратися з навчальним навантаженням; 2) вороже ставлення педагога; 3) зміна шкільного колективу; 4) неприйняття дитячим колективом. Такі ситуації породжують шкільну дезадаптацію, так званий «шкільний стрес»,
Не слід  також забувати, що інформаційне перевантаження мозку призводить до неврастенії, що проявляється у дратівливості, погіршенні самопочуття. Одним із напрямків профілактики такого явища може бути більша індивідуалізація навчання. Адже важко собі уявити ситуацію, щоб 40 учнів у класі знаходилися на одному і тому самому етапі психічного розвитку.
Нерідко причиною невротичних розладів у дітей служить ярлик невстигаючого. Гостро ранить психіку школярів також відсутність поваги до них з боку педагогів. Намагаючись «відігратись», учні, у свою чергу, починають поводитися грубо, роблять усе наперекір вимогам такого педагога.
Крім того бурхливе статеве дозрівання вимагає більшої моторної активності, сприяє підвищенню афективної збудливості і конфліктності поведінки, перебудови ієрархії інтересів та потреб, породжує прагнення до більш дорослого способу життя, провокує шкільну дезадаптацію.
У цей період ненормативна лексика часто використовується ними для самоствердження серед однолітків - щоб швидше влитися в колектив і здаватися дорослішими. Вживаючи ненормативну лексику, школярі копіюють манеру поведінки старшокласників. Вибираючи такий стиль поведінки, вони відчувають себе впевненіше і думають, що так можна змусити себе поважати і боятися.
Спробуйте донести до розуміння дитини, що їй зовсім не обов'язково копіювати чиюсь поведінку, щоб залишатися собою. Вживання лайливих слів не зробить нікого більш привабливим в очах оточуючих, а для того щоб виділитися на загальному тлі існує безліч інших способів, наприклад, спорт, навички та вміння або успіхи в навчанні.

Немає коментарів:

Дописати коментар