"Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика..." П. Карус "За допомогою логіки доводять, за допомогою інтуїції винаходять." А. Пуанкаре "Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить." М.В.Ломоносов "Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети." О. Маркушевич "Математика - це мова, на якій написана книга природи." Галілео Галілей "Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості." Н. Вінер "Найвище призначення математики полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок в хаосі, що оточує нас." Н. Вінер "Подібно до того як всі мистецтва тяжіють до музики, всі науки прагнуть до математики." Д. Сантаяна

2020-08-05

Як допомогти дитині підготувати уроки

1. Перевірте, чи правильно організоване робоче місце дитини
Джерело світла має бути розташоване спереду і зліва, на столі не повинно бути ніяких зайвих предметів.
2. Визначте разом з дитиною час, коли вона сяде за уроки
Приступати до виконання домашнього завдання  найкраще через годину-півтори після повернення зі школи. Якщо дитина відвідує гурток або спить удень, то, за уроки можна сідати й пізніше. Але ні в якому разі не можна відкладати це на вечір.

3. Сплануйте разом з дитиною послідовність приготування уроків і спробуйте заздалегідь визначити, скільки часу їй знадобиться для виконання кожного завдання
Спершу краще виконати невелике завдання, яке подобається дитині, - це допоможе їй зосередитися і включитися в роботу на емоційному піднесенні. Потім, - найскладніше, доки вона ще не втомилася. Творчі роботи краще залишити на закінчення – їх не варто обмежувати в часі.
4. Контролюйте виконання наміченого разом із дитиною плану роботи
Не допускайте “розтягування” домашнього завдання за рахунок виконання інших “справ”, які дитина знаходить для себе сама. Намагайтеся відділити одне від іншого, і з часом у дитини сформується умовний рефлекс – робоче місце викликатиме в неї стан мобілізації й працездатності.
5. Допоможіть дитині, якщо вона зіткнулася з певними труднощами
Якщо тривалі зусилля не успішні, людина перестає вірити в свої сили, стає пасивною й безініціативною. Але дитина не повинна звертатись до вас через будь-яку дрібницю. Ви можете поставити їй умову: “Спробуй виконати завдання сам, а два найскладніші запитання ми з тобою розглянемо разом”.
6. Надавайте дитині емоційну підтримку
Завдання дорослого – разом із дитиною радіти її успіхам і переживати її невдачі та труднощі, бути завжди “поруч”. Якщо ви бачите, що дитина засмучена, не варто показувати їй своє невдоволення. Надмірні вимоги і моральний тиск можуть обернутися неврівноваженістю дитини, боязню неспроможності.
7. Не давайте дитині додаткових домашніх завдань і не примушуйте переробляти погано виконану класну роботу
Можна запропонувати перевірити і виправити помилки, але переписувати не слід. Повторне виконання вже зробленого завдання дитина сприймає як безглузду, нудну справу. Вона відбиває охоту вчитися, позбавляє віри в свої сили.
8. Поступово знижуйте ступінь контролю
Пряму участь у виконанні уроків можна буде згодом замінити своєю присутністю. Потім сидіти з дитиною лише кілька перших хвилин, підходячи до неї на деякий час під час роботи. Згодом дитина має навчитися самостійно виконувати домашнє завдання, показуючи батькам готовий результат.

Немає коментарів:

Дописати коментар