Джерело світла має бути розташоване спереду і зліва, на столі не повинно бути ніяких зайвих предметів.
2. Визначте разом з дитиною час, коли вона сяде за уроки
Приступати до виконання домашнього завдання найкраще через годину-півтори після повернення зі школи. Якщо дитина відвідує гурток або спить удень, то, за уроки можна сідати й пізніше. Але ні в якому разі не можна відкладати це на вечір.
3. Сплануйте разом з дитиною послідовність приготування уроків і спробуйте заздалегідь визначити, скільки часу їй знадобиться для виконання кожного завдання
Спершу краще виконати невелике завдання, яке подобається дитині, - це допоможе їй зосередитися і включитися в роботу на емоційному піднесенні. Потім, - найскладніше, доки вона ще не втомилася. Творчі роботи краще залишити на закінчення – їх не варто обмежувати в часі.
4. Контролюйте виконання наміченого разом із дитиною плану роботи
Не допускайте “розтягування” домашнього завдання за рахунок виконання інших “справ”, які дитина знаходить для себе сама. Намагайтеся відділити одне від іншого, і з часом у дитини сформується умовний рефлекс – робоче місце викликатиме в неї стан мобілізації й працездатності.
5. Допоможіть дитині, якщо вона зіткнулася з певними труднощами
Якщо тривалі зусилля не успішні, людина перестає вірити в свої сили, стає пасивною й безініціативною. Але дитина не повинна звертатись до вас через будь-яку дрібницю. Ви можете поставити їй умову: “Спробуй виконати завдання сам, а два найскладніші запитання ми з тобою розглянемо разом”.
6. Надавайте дитині емоційну підтримку
Завдання дорослого – разом із дитиною радіти її успіхам і переживати її невдачі та труднощі, бути завжди “поруч”. Якщо ви бачите, що дитина засмучена, не варто показувати їй своє невдоволення. Надмірні вимоги і моральний тиск можуть обернутися неврівноваженістю дитини, боязню неспроможності.
7. Не давайте дитині додаткових домашніх завдань і не примушуйте переробляти погано виконану класну роботу
Можна запропонувати перевірити і виправити помилки, але переписувати не слід. Повторне виконання вже зробленого завдання дитина сприймає як безглузду, нудну справу. Вона відбиває охоту вчитися, позбавляє віри в свої сили.
8. Поступово знижуйте ступінь контролю
Пряму участь у виконанні уроків можна буде згодом замінити своєю присутністю. Потім сидіти з дитиною лише кілька перших хвилин, підходячи до неї на деякий час під час роботи. Згодом дитина має навчитися самостійно виконувати домашнє завдання, показуючи батькам готовий результат.
Немає коментарів:
Дописати коментар