- Забезпечення рівного доступу учнів до вивчення математики
- Застосування сучасних технологій навчання математики
- Удосконалення ресурсного забезпечення освітнього процесу
- Підвищення мотивації школярів до вивчення математики та її застосування в житті
- Популяризація математичної освіти
ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо проведення Року математичної освіти в Україні у 2020/21 навчальному році
Найменування заходу
|
Відповідальні за виконання
|
Строк виконання
|
Очікувані результати
|
Забезпечення рівного доступу учнів до вивчення математики
| |||
1. Створення безоплатного математичного онлайн-ресурсу та розроблення відповідного контенту для учнів та вчителів математики
|
МОН
|
квітень 2021 р.
|
вчителі математики використовують матеріали онлайн-курсу під час підготовки та проведення уроків математики
учні мають можливість самостійного опрацювання тем з математики батьки можуть розвивати власну математичну компетентність та надавати підтримку дітям у вивченні математики |
2. Запровадження індивідуальних занять для учнів, які потребують додаткової підтримки в опануванні математики
|
- " -
|
2021 рік
|
учні отримують додаткову підтримку у формуванні їх математичної компетентності та мають можливість вивчати математику відповідно до їх індивідуальної траєкторії розвитку
|
3. Збільшення навчальних годин для математичної освітньої галузі в державному стандарті базової середньої освіти
|
МОН
|
серпень 2020 р.
|
учні мають більше часу для опанування нової теми, а вчителі можуть більш ефективно оцінювати сформованість математичної грамотності учнів на кожному етапі освітньої програми
|
4. Забезпечення впровадження навчальних курсів "Логіка", "Математична логіка" у межах варіативної складової навчальних планів 1 - 11 класів закладів загальної середньої освіти
|
МОН
обласні та Київська міська держадміністрації |
2020/21 навчальний рік
|
учні закладів освіти різних типів мають можливість розвитку логічного мислення як складової їх математичної компетентності
|
5. Розроблення методичних рекомендацій та практичного інструментарію щодо використання міжпредметних зв'язків математики з іншими навчальними предметами
|
МОН
|
квітень 2021 р.
|
учні усвідомлюють роль математики як практичного інструменту у розв'язанні завдань з різних сфер життя та галузей науки
|
Застосування сучасних технологій навчання математики
| |||
6. Організація майстер-класів для батьків та тренінгових сесій для педагогів щодо механізмів розвитку математичної компетентності у рамках Всеукраїнського фестивалю гри, навчання та натхнення Play Fest
|
МОН
|
червень 2020 р.;
квітень - травень 2021 р. |
батьки та педагоги усвідомлять освітній потенціал ігрової діяльності для формування математичних компетентностей та набудуть практичних умінь щодо застосування ігрових та діяльнісних методів навчання математики
|
7. Організація літніх "математичних шкіл" для професійного зростання та формування професійної спільноти вчителів
|
МОН
|
червень - серпень 2021 р.
|
вчителі математики опанують діяльнісний підхід до формування математичних компетентностей учнів
на базі шкіл утворено математичні гуртки |
8. Організація проведення:
| |||
1) математичних квестів, майстер-класів, семінарів, тренінгів для вчителів математики
|
МОН
обласні та Київська міська держадміністрації |
2021 рік
|
вчителі математики оволодіють практичним інструментарієм навчання учнів математики в ігровій формі
|
2) тренінгів для вчителів початкових класів та вихователів закладів дошкільної освіти із застосування легоматематики в освітньому процесі
|
МОН
|
2020/21 навчальний рік
|
вчителі математики та вихователі закладів дошкільної освіти набувають практичних умінь щодо застосування легоматематики в освітньому процесі
|
9. Розроблення модулів та спецкурсів із запровадження ігрових та діяльнісних методів навчання у підготовку вчителів початкової школи та вихователів у закладах вищої освіти
|
МОН
заклади вищої освіти (за згодою) |
2020 рік
|
випускники закладів вищої освіти володіють ігровими та діяльнісними методами навчання математики дітей дошкільного та молодшого шкільного віку
|
Удосконалення ресурсного забезпечення освітнього процесу
| |||
10. Оснащення закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, обладнанням для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій
|
МОН
обласні та Київська міська держадміністрації |
2020 рік
|
оснащення закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, сучасним обладнанням для вивчення математики в закладах загальної середньої освіти
|
11. Створення освітніх майданчиків для вивчення математики на базі публічних бібліотек та інших просторів
|
МКІП
МОН обласні та Київська міська держадміністрації |
2020/21 навчальний рік
|
діти шкільного віку залучені до різних видів активності щодо вивчення математики на базі освітніх майданчиків публічних бібліотек та інших просторів
|
12. Створення каталогу освітніх ресурсів з вивчення математики
|
МОН
|
- " -
|
створено окремий блок на безоплатному математичному онлайн-ресурсі, в якому систематизовано математичні симулятори, ресурси для дистанційного вивчення математики, підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання тощо
|
13. Розширення мережі математичних гуртків у закладах загальної середньої та позашкільної освіти
|
МОН
обласні та Київська міська держадміністрації |
- " -
|
учні розширюють уявлення про застосування математики в різних сферах діяльності, отримують можливість розвитку математичної компетентності у позаурочній та позашкільній діяльності
|
Підвищення мотивації школярів до вивчення математики та її застосування в житті
| |||
14. Організація проведення літніх "математичних шкіл" для учнів
|
МОН
|
червень - серпень 2021 р.
|
учні отримують можливість ознайомитися з іншими підходами і практиками у навчанні, знайти нові джерела для мотивації у вивченні математики
|
15. Організація конкурсу командних головоломок для школярів
|
МОН
обласні та Київська міська держадміністрації |
2020 рік
|
учні заінтересовані новим видом діяльності, який сприяє розвитку їх логічного мислення
|
16. Сприяння організації просвітницької роботи та популяризації іміджу спеціальностей, оволодіння якими потребує здобуття математичної освіти
|
- " -
|
2020/21 навчальний рік
|
учні отримують інформацію про застосування математики у різних сферах професійної діяльності
учні професійно орієнтовані |
17. Запровадження обов'язкової державної підсумкової атестації (у формі зовнішнього незалежного оцінювання) з математики для здобувачів повної загальної середньої освіти
|
МОН
|
травень 2021 р.
|
учні / студенти / слухачі отримають можливість справедливого, неупередженого, об'єктивного, незалежного, недискримінаційного та доброчесного оцінювання результатів навчання з математики, здобутих незалежно від виду та форми здобуття освіти
|
Популяризація математичної освіти
| |||
18. Відкриття Музею науки
|
МОН
|
листопад 2021 р.
|
створено інтерактивний навчальний простір за прикладами найкращих музеїв математики світу, де можна відчути важливість та значущість математики в житті людини
|
19. Сприяння проведенню флешмобу "Математика в житті"
|
МОН
обласні та Київська міська держадміністрації |
1 вересня 2020 р.
|
учасники освітнього процесу різного віку залучені до співучасті у загальному русі щодо проведення Року математичної освіти
|
20. Сприяння впровадженню математичного контенту в тематику літніх дитячих таборів
|
Мінсоцполітики
МОН |
червень - серпень 2021 р.
|
учні різного віку цікавляться математикою та розуміють її зв'язки із різними сферами життя людини, наукою та технікою
|
21. Організація створення серії мотивуючих відеороликів за участю відомих осіб з прикладами практичного застосування математики у професії та житті людини
|
МОН
МКІП |
2021 рік
|
зростання мотивації дітей та дорослих щодо вивчення математики
привернення уваги дітей та дорослих до ролі математики у суспільному житті та розвитку суспільства в цілому |
22. Організація математичних хаб-просторів (осередків, клубів) на базі закладів вищої освіти, що мають факультети (інститути) з підготовки вчителів
|
МОН
заклади вищої освіти (за згодою) |
2020/21 навчальний рік
|
майбутні вчителі математики та інших навчальних предметів розширюють уявлення щодо потенціалу математики для розв'язання соціальних та наукових проблем
|
Немає коментарів:
Дописати коментар