За результатами дослідження PISA - міжнародної програми з оцінювання досягнень учнів -
рівень освіти в Польщі визнаний одним
з кращим у східній Європі.
Причому з 2010 по 2019 роки цей рівень значно зріс
саме завдяки реформуванню освіти в країні. За рахунок державних коштів,
фінансуванню ЄС, допомозі місцевих громад польські заклади освіти за останні 10
років майже повністю змінили своє обличчя: сучасний дизайн, інноваційні
технології, а головне – дієві форми і методи з учнями, - все це мотивує
школярів до навчання і забезпечує їх високий рівень знань.
Побачити систему організації навчання «зсередини» та перейняти досвід колег мали можливість учасники польсько-українського проекту «Активний вчитель з харизмою» - вчителі Вінниччини.
«Візит до Польщі (Лодзінське воєводство) мав на меті показати, як функціонують школи з різною специфікою роботи за різних організаційних умов. Ми побували у школі №81 з альтернативною освітою, де вчителі працюють за власними авторськими програмами. За словами директора школи №81 у м.Лодзь Божени Восік «школа має увесь час перебувати у дорозі», тобто система освіти повинна підлаштовуватись під сучасного учня та його потреби. Новий час диктує нові вимоги до випускника, а отже до рівня розвитку його компетентностей. Діти повинні увесь час взаємодіяти між собою, вчитись працювати у команді, знаходити оптимальні рішення, адже саме ці якості їм стануть у нагоді у дорослому житті.
Також відвідали навчальний комплекс: школа-дитячий садочок у селі Бруйце, що був побудований за рахунок коштів ЄС і охопив навчанням майже 800 дітей сільської місцевості. Просторі коридори, системи вентиляції, світлі, обладнані усім необхідним кабінети. На уроках вчителі застосовують інтерактивні вправи, проектні методики, вдало організована пошукова діяльність, велика увага приділена розвитку критичного мислення школярів, розвитку їх практичних вмінь та навичок. У своїй роботі педагоги вдало використовують сучасні технології – планшети, інтерактивні дошки, електронні мікроскопи.
Для учнів, що навчаються в профільних ліцеях (Школа Новітніх Технологій в м. Лодзь), створені спеціальні лабораторії з сучасним інноваційним обладнанням (наприклад, моделі систем «розумних будинків», прилади, що дублюють робототехніку на сучасних заводах, справжні студії звукозапису тощо). Все це для того, щоб молодий спеціаліст мав за плечима не лише теоретичний багаж знань, але й певні практичні навички. У кожному навчальному закладі було помітно, що адміністрація виховує у школярів звичку рухатися і жити здоровим життям. Часто спортзал в звичайній сільській школі обладнаний не гірше, приватного спортивного клубу. У багатьох школах є басейни і тенісні корти, доріжки зі спеціальним бігових покриттям і, звичайно ж, футбольне поле.
Варто зазначити, що в українських школах освітні реформи теж поступово успішно впроваджуються. Будуються школи за новими стандартами, класи наповнюються інтерактивними засобами навчання, вчителі поступово змінюють свої методи викладання. Це вселяє надію, що незабаром якість освіти в нашій країні значно зросте, а разом з нею зросте й престижність роботи вчителя."
квітень 2019, стаття в міську газету "Гайсинський вісник"
Дуже цікаво)
ВідповістиВидалити