На мою думку, сутність навчання полягає зовсім не
в насиченні дитини поглибленими знаннями. Головне — набуття нею необхідних
навичок роботи з інформацією, аналізу, гнучкого творчого мислення, самоконтролю
та самооцінки, швидких реакцій, раціональної організації навчальної праці.
Саме тому вчителю слід сприяти розвитку пізнавальних процесів
учнів, до яких належать: сприйняття, пам'ять, мислення, уява й увага.
А головне, варто значну увагу у школі приділяти розвитку якостей особистості школяра —
цілеспрямованості, працелюбності, організованості, охайності, наполегливості,
волі, мотивації.
Ще великий педагог сучасності
В.О.Сухомлинський задовго до освітніх реформ пророче сказав, що світ вступає у
століття людини. І людина має бути підготовленою до життя й праці в
суспільстві. Навчити її цьому повинен учитель: «Учитель не учить знати і розуміти, а що дуже важливо, вчить жити.»
Усім відома істина – академічно здібні діти
люблять учитись, але часто забувають: діти люблять учитися добре та бажають
бути успішними! І тому, на мій погляд, головне завдання учителя створити умови, що
забезпечать дитині успіх у навчанні, відчуття радості від того, що я «знаю»,
«вмію».
Реалізувати компетентність «уміння навчатись усе
життя» можна лише за умови співпраці «вчитель – учень». Я бачу себе тільки у
співпраці з учнями: я і вони – ділові партнери, я – координатор цього процесу. Завдання
вчителя – створити у класі атмосферу інтелектуального пошуку, творчості, учити
дітей розуміти і вирішувати проблеми ; надати дітям можливість щоденно
відчувати радість від пізнання і творчої діяльності.
Сьогодні необхідно, щоб учні не просто
запам’ятовували навчальний, а запитували, досліджували, творили, розв’язували,
інтерпретували та дебатували за його змістом, тому що учні, які мислять
критично, зазвичай навчаються з інтересом.
Отож, ключова компетентність «уміння вчитись» виявляється
у здатності до пошуку та засвоєння нових знань, організації навчального
процесу, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, навчатися
впродовж життя.
Я переконана, що саме ці вміння і є рушійною силою
для саморозвитку кожної людини. І саме ця компетентність є однією із значущих в
сучасній освіті. Адже, оволодівши нею, кожна людина матиме змогу безперервно
вдосконалюватись та набувати нові знання, тим самим щоразу наближаючи себе до
досконалості. Життя – це рух. І поки людина рухатиметься
(вдосконалюватиметься), доти вона буде жити повноцінним та насиченим життям
Немає коментарів:
Дописати коментар