"Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика..." П. Карус "За допомогою логіки доводять, за допомогою інтуїції винаходять." А. Пуанкаре "Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить." М.В.Ломоносов "Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети." О. Маркушевич "Математика - це мова, на якій написана книга природи." Галілео Галілей "Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості." Н. Вінер "Найвище призначення математики полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок в хаосі, що оточує нас." Н. Вінер "Подібно до того як всі мистецтва тяжіють до музики, всі науки прагнуть до математики." Д. Сантаяна

2020-07-20

Уміння навчатися впродовж життя

« Не можна людину навчити на все життя, її можна навчити вчитися все життя.» Дені Дідро
На мою думку, сутність навчання полягає зовсім не в насиченні дитини поглибленими знаннями. Головне — набуття нею необхідних навичок роботи з інформацією, аналізу, гнучкого творчого мислення, самоконтролю та самооцінки, швидких реакцій, раціональної організації навчальної праці.
Саме тому вчителю слід  сприяти  розвитку пізнавальних процесів учнів, до яких належать: сприйняття, пам'ять, мислення, уява й увага.

А головне, варто значну увагу у школі приділяти  розвитку якостей особистості школяра — цілеспрямованості, працелюбності, організованості, охайності, наполегливості, волі, мотивації.
  Ще великий педагог сучасності В.О.Сухомлинський задовго до освітніх реформ пророче сказав, що світ вступає у століття людини. І людина має бути підготовленою до життя й праці в суспільстві. Навчити її цьому повинен учитель: «Учитель не учить знати і розуміти, а що дуже важливо, вчить жити.»
Усім відома істина – академічно здібні діти люблять учитись, але часто забувають: діти люблять учитися добре та бажають бути успішними! І тому, на мій погляд,  головне завдання учителя створити умови, що забезпечать дитині успіх у навчанні, відчуття радості від того, що я «знаю», «вмію».
Реалізувати компетентність «уміння навчатись усе життя» можна лише за умови співпраці «вчитель – учень». Я бачу себе тільки у співпраці з учнями: я і вони – ділові партнери, я – координатор цього процесу. Завдання вчителя – створити у класі атмосферу інтелектуального пошуку, творчості, учити дітей розуміти і вирішувати проблеми ; надати дітям можливість щоденно відчувати радість від пізнання і творчої діяльності.
Сьогодні необхідно, щоб учні не просто запам’ятовували навчальний, а запитували, досліджували, творили, розв’язували, інтерпретували та дебатували за його змістом, тому що учні, які мислять критично, зазвичай навчаються з інтересом.
Отож, ключова компетентність «уміння вчитись» виявляється у здатності до пошуку та засвоєння нових знань, організації навчального процесу, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, навчатися впродовж життя.
Я переконана, що саме ці вміння і є рушійною силою для саморозвитку кожної людини. І саме ця компетентність є однією із значущих в сучасній освіті. Адже, оволодівши нею, кожна людина матиме змогу безперервно вдосконалюватись та набувати нові знання, тим самим щоразу наближаючи себе до досконалості. Життя – це рух. І поки людина рухатиметься (вдосконалюватиметься), доти вона буде жити повноцінним та насиченим життям

Немає коментарів:

Дописати коментар