На все, що відбувається в суспільстві, має реагувати школа. Саме тому, на мою думку,
сучасна школа має бути готова до забезпечення потреб держави в самостійно
мислячих особистостях, здатних діяти, розв’язувати гострі потреби, досягти
життєвого успіху.
Я вважаю, що реформа української середньої освіти –
це проектування майбутнього нашої країни,
адже саме школа формує мислення абсолютної більшості наших дітей, які візьмуть на себе керівництво державою та відповідальність за її економіку.
адже саме школа формує мислення абсолютної більшості наших дітей, які візьмуть на себе керівництво державою та відповідальність за її економіку.
Закон вводить поняття "освітня послуга",
яка спрямована на досягнення очікуваних результатів навчання. А результати
навчання – це "знання, уміння, навички, способи мислення, погляди,
цінності, інші особисті якості, набуті у процесі навчання, виховання та
розвитку, які можна ідентифікувати, спланувати, оцінити і виміряти та які особа
здатна продемонструвати після завершення освітньої програми або окремих
освітніх компонентів".
Серед вимог сучасної школи – уміння вирішувати
комплексні завдання, критичне мислення, креативність, управління людьми,
навички координації, взаємодії, емоційний інтелект, судження і прийняття рішень
(важливим буде не тільки якість, але і швидкість прийняття рішень), уміння
вести переговори та когнітивна гнучкість.
А також наскрізні вміння – критичне та системне
мислення, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями,
оцінювати ризики, приймати рішення, вирішувати проблеми.
За новою освітньою умовою відбудеться перехід
від школи, де дають лише інформацію, до школи, де дитина отримує знання, а
також уміння їх застосовувати та цінності для оцінки навколишнього світу і
дійсності.
У Статті 12. Про повну загальну середню освіту
зазначено таке:
1. Метою
повної загальної середньої освіти є всебічний розвиток, виховання і
соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої
взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж
життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації,
відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.
Досягнення
цієї мети забезпечується шляхом формування
ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної
життєдіяльності:
1. Спілкування
державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Це
вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти
та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування
мультимедійних засобів). Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр
соціальних і культурних явищ – у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час.
Усвідомлення ролі ефективного спілкування.
2.
Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою,
усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та
погляди (через слухання, говоріння, читання і письмо) у широкому діапазоні
соціальних і культурних контекстів. Уміння посередницької діяльності та
міжкультурного спілкування.
3.
Математична грамотність. Уміння застосовувати математичні (числові та
геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах
діяльності. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей.
Уміння будувати такі моделі для вирішення проблем.
4.
Компетентності в природничих науках і технологіях. Наукове
розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в
практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати,
аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти,
аналізувати результати.
5.
Інформаційно-цифрова компетентність передбачає
впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних
технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі,
в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й
медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, роботи з базами
даних, навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з
інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).
6.
Уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань,
набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і
колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними
потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення,
вибудовувати свою навчальну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися
впродовж життя.
7.
Соціальні і громадянські компетентності. Усі форми поведінки, які потрібні для
ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння
працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати
компромісів.
8.
Підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та
втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та
добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Здатність до підприємницького
ризику.
9.
Загальнокультурна грамотність. Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні
мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою
мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної
ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття
культурного вираження інших.
10.
Екологічна грамотність і здорове життя. Уміння розумно та раціонально
користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі
навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання
дотримуватися здорового способу життя.
Спільними для всіх компетентностей є такі вміння:
читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово,
критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію,
творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати
ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з
іншими людьми.
Немає коментарів:
Дописати коментар