"Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика..." П. Карус "За допомогою логіки доводять, за допомогою інтуїції винаходять." А. Пуанкаре "Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить." М.В.Ломоносов "Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети." О. Маркушевич "Математика - це мова, на якій написана книга природи." Галілео Галілей "Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості." Н. Вінер "Найвище призначення математики полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок в хаосі, що оточує нас." Н. Вінер "Подібно до того як всі мистецтва тяжіють до музики, всі науки прагнуть до математики." Д. Сантаяна

2020-07-20

Методичний бюлетень «Інноваційні технології»

„Предмет математики є  настільки серйозним, що корисно не втрачати випадку зробити його трохи цікавішим.”    Блез Паскаль 
 Дані матеріали були підготовлені для вчителів математики районного семінару

1. РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ - система діяльності, що базується на дослідженні проблем та ситуацій на основі самостійного вибору, оцінки та визначення міри корисності інформації відносно особистих потреб і цілей.
2. МОДУЛЬНО-РОЗВИВАЛЬНЕ НАВЧАННЯ Основне завдання – формування самоосвітньої компетентності учнів. Основний структурний елемент є модуль (від лат. Modulus – “міра”) – самостійний , функціональноорієнтований етап процесу навчання , що має власне програмно – цільове та методичне забезпечення.
3. МЕТОД ПРОЕКТІВ - це спільна навчально-пізнавальна творча або ігрова діяльність
учнів–партнерів, яка має спільну мету – дослідження деякої проблеми, узгоджені методи, способи діяльності, направлена на досягнення спільного результату діяльності.
4. ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ Використання комп’ютерних технологій
5. ІНТЕРАКТИВНЕ НАВЧАННЯ Мета: створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень
відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Слово “інтерактив” походить від англійського  interact” (“inter” – взаємний і “act” –діяти ). Інтерактивний – здатний до  діалогу , взаємодії.
 Суть інтерактивного навчання у тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учасників. Це спів навчання, взаємо навчання, де і учень і вчитель  є рівноправними, рівнозначними суб’єктами навчання. Інтерактивне навчання ефективно сприяє формуванню навичок і вмінь, створенню атмосфери співробітництва, взаємодії, учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення.
РОБОТА В ПАРАХ Діти отримують можливість висловлюватись, обмінюватись ідеями, вчитись переконувати. Роботу в парах можна використати при:
Обговоренні короткого тексту, завдання; аналізі письмової роботи; розробці питань до вчителя чи інших учнів; тестуванні один одного; перевірці домашньої роботи тощо.
КАРУСЕЛЬ   Цей варіант кооперативного навчання найбільш ефективний для одночасного включення всіх учасників в активну роботу з різними партнерами зі спілкування для обговорення дискусійних питань. Застосовується для: збирання інформації з якої-небудь теми, для розвитку вмінь аргументувати свою позицію; для перевірки знань тощо.
„ДІАЛОГ” Суть полягає в спільному пошуку групами узгодженого рішення. По завершенні роботи представники від кожної робочої групи на дошці роблять підсумковий запис. Групи обговорюють  і доповнюють їх. До зошитів записується кінцевий варіант.
„СИНТЕЗ ДУМОК” Кожна група шукає власне розв'язання певної проблеми. Потім кожна група передає свій варіант іншій групі, де вони обговорюються і доповнюються. Далі всі варіанти узагальнюються і робиться загальний звіт.
„ПОШУК ІДЕЙ”  Це командний пошук інформації, що доповнює матеріал попереднього уроку. Для груп розробляють питання. Відповіді на які можна знайти в різних джерелах (підручники, довідкові видання, прилади). В кінці уроку заслуховується повідомлення кожної групи.
„КОЛО ІДЕЙ”  Цей метод є ефективним для вирішення проблемних питань. Всім групам дають однакове завдання. Потім по черзі кожна група пропонує по одній ідеї розв’язання проблеми. Метою є створення списку ідей та залучення всіх учнів до обговорення проблеми.
„МІКРОФОН” Ця технологія дає можливість кожному сказати щось швидко, відповідаючи на питання, або висловлюючи свою думку. Слово надається тільки тому, в кого „уявний ” мікрофон, учні вчаться говорити швидко і лаконічно.
„МОЗКОВИЙ ШТУРМ”  спонукає учнів проявляти уяву та творчість, дає можливість їм вільно висловлювати свої думки. Мета – зібрати якомога більше ідей щодо проблеми від усіх учнів. Ці ідеї записуються, але не оцінюються. В результаті кількість породжує якість.
„БРОУНІВСЬКИЙ РУХ” Кожному учневі роздається картка із певною інформацією. Учні ознайомлюються з нею, а потім ходять по класу і знайомлять інших зі своєю інформацією. Завдання – поділитися своїм фактом і самому дізнатися щось нове.
„ДИСКУСІЯ”  - широке обговорення певної проблеми. Дискусія сприяє розвитку критичного мислення, дає можливість виловити власну позицію, поглибити свої знання. Слід скласти план дискусії, тема повинна бути сформульована проблемно, варто також дати список літератури або підготувати матеріал, який учні зможуть опрацювати вдома, щоб краще підготуватись до дискусії.


Немає коментарів:

Дописати коментар