"Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика..." П. Карус "За допомогою логіки доводять, за допомогою інтуїції винаходять." А. Пуанкаре "Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить." М.В.Ломоносов "Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети." О. Маркушевич "Математика - це мова, на якій написана книга природи." Галілео Галілей "Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості." Н. Вінер "Найвище призначення математики полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок в хаосі, що оточує нас." Н. Вінер "Подібно до того як всі мистецтва тяжіють до музики, всі науки прагнуть до математики." Д. Сантаяна

2020-07-20

Математична компетентність

«Якщо люди відмовляються вірити в простоту математики, то це тільки тому, що вони не розуміють всю складність життя.» Джон фон Нейман
На мій погляд, саме математична компетентність передбачає уміння раціонального мислення, аргументування, математичного моделювання; уміння постановки та розв’язування математичних задач, презентації даних.

Для дитини сьогодні надзвичайно важливо навчитись не лише розв’язувати «сухі» приклади та абстрактні задачі, але вміти застосовувати свої знання у практичній діяльності. Школярі сьогодення повинні знати не лише формули площі фігур та графіки тригонометричних функцій, але й усвідомлювати їх роль в архітектурі, медицині, фізиці. 
Наприклад, при вивченні пропорції для учнів буде цікаво почути про так званий «золотий переріз» у мистецтві. Або ж при вивченні геометричних тіл буде корисним самостійно виготовити моделі просторових фігур, дослідити їх, порівняти результати обчислень, проаналізувати, що вплинуло на відмінність відповідей, зробити висновки.
Слова О. Маркушевича: «Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети.», - розкривають всю суть необхідності набуття учнями математичної компетентності.

У зміст математичної компетентності входить також володіння дедуктивним методом доведення та спростування тверджень.
На сьогодні це рідкісне і одночасно цінне вміння учнів. Адже саме завдяки розвитку такої компетентності діти навчаться вільно доводити власну думку, аргументувати, переконувати, шукати причинно-наслідкові зв’язки. А це важливо для успішної людини.
 Також одним із чинників математичної компетентності є дослідницька компетентність. У школах  вона може реалізуватись шляхом залучення школярів до науково-дослідницьої діяльності, участі в Малій академії наук, проектних технологіях на уроці
Таким чином, на мій погляд, математична компетентність виявляється у розумінні учнем ролі математики у пізнанні світу,  умінні логічно розмірковувати, обґрунтовувати свої дії; умінні користуватися знаковою та графічно поданою інформацією, умінні формулювати математичні моделі практичних задач, здійснювати аналіз та оцінку отриманих результатів.
Саме тому для школи так важливо розвивати в учнях саме цю компетентність, адже саме вона  обумовлює прагнення, готовність і здатність розв’язувати проблеми і завдання, що виникають в реальних життєвих ситуаціях і потребують використання математичних методів розв’язання, усвідомлюючи при цьому значущість предмету і результату діяльності.


Немає коментарів:

Дописати коментар