«Якщо люди відмовляються вірити в простоту математики, то це тільки тому, що вони не розуміють всю складність життя.» Джон фон Нейман
На мій погляд, саме математична компетентність передбачає
уміння раціонального мислення, аргументування, математичного моделювання;
уміння постановки та розв’язування математичних задач, презентації даних.
Для дитини сьогодні надзвичайно важливо навчитись
не лише розв’язувати «сухі» приклади та абстрактні задачі, але вміти
застосовувати свої знання у практичній діяльності. Школярі сьогодення повинні
знати не лише формули площі фігур та графіки тригонометричних функцій, але й
усвідомлювати їх роль в архітектурі, медицині, фізиці.
Наприклад, при вивченні пропорції для учнів буде
цікаво почути про так званий «золотий переріз» у мистецтві. Або ж при вивченні
геометричних тіл буде корисним самостійно виготовити моделі просторових фігур,
дослідити їх, порівняти результати обчислень, проаналізувати, що вплинуло на
відмінність відповідей, зробити висновки.
Слова О. Маркушевича: «Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу,
тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні
мети.», - розкривають всю суть необхідності набуття учнями математичної
компетентності.
У зміст математичної компетентності входить також володіння
дедуктивним методом доведення та спростування тверджень.
На сьогодні це рідкісне і одночасно цінне вміння
учнів. Адже саме завдяки розвитку такої компетентності діти навчаться вільно
доводити власну думку, аргументувати, переконувати, шукати причинно-наслідкові
зв’язки. А це важливо для успішної людини.
Також одним
із чинників математичної компетентності є дослідницька компетентність. У
школах вона може реалізуватись шляхом
залучення школярів до науково-дослідницьої діяльності, участі в Малій академії
наук, проектних технологіях на уроці
Таким чином, на мій погляд, математична
компетентність виявляється у розумінні учнем ролі математики у пізнанні світу, умінні логічно розмірковувати, обґрунтовувати
свої дії; умінні користуватися знаковою та графічно поданою інформацією, умінні
формулювати математичні моделі практичних задач, здійснювати аналіз та оцінку
отриманих результатів.
Саме тому для школи так важливо розвивати в учнях
саме цю компетентність, адже саме вона
обумовлює прагнення, готовність і здатність розв’язувати проблеми і
завдання, що виникають в реальних життєвих ситуаціях і потребують використання
математичних методів розв’язання, усвідомлюючи при цьому значущість предмету і
результату діяльності.
Немає коментарів:
Дописати коментар