"Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика..." П. Карус "За допомогою логіки доводять, за допомогою інтуїції винаходять." А. Пуанкаре "Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить." М.В.Ломоносов "Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети." О. Маркушевич "Математика - це мова, на якій написана книга природи." Галілео Галілей "Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості." Н. Вінер "Найвище призначення математики полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок в хаосі, що оточує нас." Н. Вінер "Подібно до того як всі мистецтва тяжіють до музики, всі науки прагнуть до математики." Д. Сантаяна

2020-07-14

ТОЛЕРАНТНИЙ ВЧИТЕЛЬ: який він?

   Педагогу має бути
притаманне все найкраще,
що подобається в людях
: і посмішка, і строгість, і стриманість, і скромність, і чутливість, і відвертість, й інтелігентність, і комунікабельність, і любов до життя.
    
    Він посередник між дитиною та духовними цінностями минулих і сучасних поколінь.
 Слово толерантність походить від латинського tolerance, що означає «терпіння». Треба сказати, що це поняття існує в різних аспектах, але саме в суспільстві толерантність – це терпимість до думок, поглядів, традицій інших людей.
     Цікаво, що під час опитування “Яким має бути вчитель?” діти найчастіше відповідають....
ДОБРИМ,  СПРАВЕДЛИВИМУВАЖНИМ ДО УЧНІВ, ЩОБ РОЗУМІВ ДИТЯЧІ ПРОБЛЕМИ, НЕ КРИЧАВ:(
      ...........І ЩОБ БУВ “ПРОСТО ХОРОШОЮ ЛЮДИНОЮ"
“Пам'ятайте, що перед тим, як взятися за виховання людини, треба самому зробитися людиною; треба, щоб у вас самих склався той взірець, який повинна наслідувати дитина.”     Ж.-Ж. Руссо
Раніш, ніж ви почнете виховувати своїх дітей, перевірте вашу власну поведінку.    А. С. Макаренко
Отже, педагогу необхідно:
  • усвідомити існування вікових відмінностей між собою й тими, кого ми виховуємо;
  • дивитись на речі з урахуванням віку й існуючого стилю життя дітей;
  • виключити зі свого словникового запасу вислови на зразок: «А ми в твоєму віці були...», «Ти ще занадто малий...» тощо.
  • поважати право кожного на відмінність та унікальність;
  • зосереджуватись на позитивних відмінностях, підкреслюючи їх;
  • передбачати, що згодом позиція й погляди дитини зміняться відповідно до вікових особливостей;
  • давати дитині впевненість у її позитивних перспективах.
ГОЛОВНЕ - ЛЮБИТИ ДІТЕЙ ТАКИМИ, ЯКИМИ ВОНИ Є!
Необхідно однаково любити і бешкетного, і слухняного,і розумного, і не дуже, і лінивого, і старанного.
Доброта і любов до дітей не дозволить грубо з ними поводитись, притискати    їхнє самолюбство та    гідність, не радіти успіхам    кожного.

ВЧИТЕЛЮ СЛІД НАВЧИТИСЯ РОЗУМІТИ ДІТЕЙ:

Тобто стати на їхню позицію, приймати їхнє піклування і спроби як серйозні та рахуватися з ними.

До цих турбот та спроб необхідно проявляти не поблажливість, а повагу.

Розуміти дітей – значить не підкорювати їх нашій владі, а спираючись на їхнє сьогоднішнє життя, вирощувати ростки їхнього завтрашнього життя.

Розуміючи порухи душі та переживання серця дитини, її почуття та намагання, педагог може зайнятися глибинним вихованням, коли сама дитина стає його соратником у своєму вихованні.
ЦІКАВО, ЩО...
  • Почуття гумору і здатність посміятися над своїми слабкими сторонами – особлива риса толерантної людини.
  • У того, хто здатний до цього, менша потреба домінувати та зверхньо ставитися до інших.
Отже, толерантний вчитель - це людина, яка
  • вміє володіти собою і визнавати інших
  • виявляє співчуття, терпіння, почуття гумору
  • виявляє чуйність, довіру, альтруїзм
  • терпима до розбіжностей
  • поважає інших
  • доброзичлива
  • не засуджує інших
  • доброзичлива











Немає коментарів:

Дописати коментар