"Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика..." П. Карус "За допомогою логіки доводять, за допомогою інтуїції винаходять." А. Пуанкаре "Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить." М.В.Ломоносов "Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети." О. Маркушевич "Математика - це мова, на якій написана книга природи." Галілео Галілей "Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості." Н. Вінер "Найвище призначення математики полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок в хаосі, що оточує нас." Н. Вінер "Подібно до того як всі мистецтва тяжіють до музики, всі науки прагнуть до математики." Д. Сантаяна

2020-07-14

Брейн-ринг "У професора Всезнайка"

     Брейн-ринг з математики для учнів 4-х класів 
«У гостях професора Всезнайка»
Гра розрахована на 4 команди по 6-8 учнів. Двоє ведучих. 
Обладнання: атрибути ведучим, "математична скринька", картки із завданнями, конверти, грамоти, презентація
Нижче розміщений повний сценарій заходу:
Вчитель: Відгадайте загадку:
Ця наука вчить цифри писати, додавати, множити і віднімати. (Математика)
П1.   Математику царицею наук
         Ми по праву вважаємо.
 П2.  На її честь брейн-ринг розпочинаємо.
Ми зібрались сьогодні, щоб провести математичний брейн-ринг  «У гостях професора Всезнайки» для учнів 4-х класів, який допоможе нам виявити ваші знання з математики. Окрім знань, у змаганнях допомагатимуть дружба і винахідливість.
П1            Щось відоме й нове
                 Зустрічає скрізь тебе.
                 Все уважно розглядай,
                 Точну відповідь давай!

П2          Щоб помилок уникати,
               Треба розум розвивати,
                Гостре око, слух, терпіння.
                І про тебе всамкінець
               Люди скажуть: «Молодець!» (разом)
Правила гри
1.  У грі беруть участь 4 команди по 6 учнів.
2.  По черзі ставляться запитання командам.
3.  Гра складається з 6 конкурсів.
4.  Завдання кожної команди набрати як можна більшу кількість балів. Для цього необхідно правильно і швидко відповісти на питання.

П1: Я буду задавати запитання командам, а ви будете відповідати. Правильна відповідь 1 бал, неправильна – 0. Отже, почали змагатися.
Перший конкурс «Логічна Розминка»
(Зараховуються бали тій команді, яка швидше підніме руку).
1. Двоє хлопчиків грали в шахи 40 хвилин. Скільки хвилин грав кожен із них?
2. Одне яйце можна зварити за 4 хвилини. За який час можна зварити три яйця?
3. Що буде з козою, коли їй мине 4 роки?
4. Півень голосно кричить, 100 душ може розбудить. Скільки треба півнів взяти, щоб іще душ 100 підняти?
5. З якої посудини не можна нічого з’їсти?
6. Що можна побачити із заплющеними очима?
7. Якого каміння не буває в морі?
8. Чого немає у воді, а є в морі, річці, озері?

Конкурс «Задачі-вірші» (по черзі кожній команді, якщо вірно 2 бали, якщо ні, відповідає інша команда, за вірну відповідь 1 бал)
1. Білка моркву посадила штук 17 там вродило.
5 зайців по 3 зірвали. Скільки білочці зосталось? (17-5х3=2)

2. В чотирьох кутках сидять в кожнім по дві кішки.
А у котиків-котят – по 4 ніжки. Скільки, діти, ноженят у кошенят? (4х2х4=32)

3. На обід 7 кошеняток позбігалось до стола. Мама-киця мишеняток по три кожному дала. І собі ще трьох лишила. Скільки всіх мишей зловила? ((7+1)х3=24)

4. 16 морквин приніс мій тато, а 8 зайчиків було.
То скільки морквин треба дати, щоб усі порівно було? (16:8=2)

5. П’ять пар у колі круг ялинки, А ми спитаємо Маринку, Чи знає скільки танцюристів кружляє у вогнях барвистих?

6. Побачила Ната, що мерзнуть каченята, І стала для них взуття в’язати.
Сплела 14 черевичків вона та збилась з рахунку і стала сумна.
А може математики порахують?  То ж скільки качат черевички ті взують? (14:2=7)

7. 4 гудзики купили 20 копійок заплатили. Добре, діти, полічіть, за 3 – скільки заплатить? (20:4х3=15)

8. Двоє курчаток стоять.  Двоє в шкарлупках сидять. Шість під крилом у мами-квочки. Поміркуйте дітки трошки, і скажіть ви нам відразу, Скільки всіх курчаток разом?

Другий конкурс називається «Продовж закономірність»
В1 Перед вами є картки, ви маєте визначити, яке число має йти далі в кожній із цих послідовностей
А) 17          Б)   41           В)  2          Г) 43            Д) 28
Третій конкурс має назву «Математична скринька»
Вчитель: Цей конкурс говорить сам за себе. Як ви зрозуміли, всі запитання стосуватимуться математики. Отож по черзі обирайте питання і відразу давайте на нього відповідь
1 команда
1. Яке з чисел є найменшим натуральним?(1)
2. Яке число називають чортовою дюжиною?(13)
3. Він буває гострим, тупим, прямокутним.(Кут)
4. У батька є 6 синів. Кожний має сестру. Скільки всього дітей у сім’ї ?(7)
5. Одне яйце вариться 4 хвилини. Скільки хвилин будуть варитися 10 яєць?(4)
6. Як називаються компоненти дії додавання?(Доданок, доданок, сума)
7. Що більше 1кг чи 120г?(1кг)
8. Скільки кутів матиме квадрат, якщо усі його кути відрізати?
9. Назвіть найбільше двозначне число.(99)
10. Прямокутник, у якого всі сторони рівні…(Квадрат)
11.  Півень, який стоїть на одній нозі важить 5кг. Скільки він буде важити, якщо стане на дві ноги?(5кг)
12. Літак летить відстань від міста А до В за 1год 35хв, а зворотній переліт він здійснює за 95хв. Як це можна пояснити? (1год 35хв =95хв)
13. Як називаються числа при відніманні? (Зменшуване, від’ємник, різниця)
14. Що більше 1м чи 120см?(120см)
15. Скільки існує цифр? (10)
16. У людини на руках 10 пальців, скільки пальців на 4 руках? (20)

Четвертий конкурс має назву «АРИФМЕТИКА»
П2: На столах у кожної з команд є конверт. У конверті є слово, з букв якого потрібно скласти якомога більше нових слів.
Для обох команд слово одне- АРИФМЕТИКА. Час відведений на цей конкурс: 3 хв. Кожне правильне слово = 1 бал.

Наступний конкурс «Цікава геометрія»
презентація
(є презентація із завданнями, хто перший відповідає, та команда і виграла)
Конкурс «МАТЕМАТИЧНА ПІРАМІДА»
Командам роздаються листки із завданнями, час 3 хв, хто перший, то плюс 1 бал
Конкурс «Калькулятор»
Вчитель: Учням роздаються чисті аркуші паперу, на яких вони будуть робити обчислення. Кожна правильна відповідь = 1 бал.
Завдання для двох команд письмове.
1. Розставити дужки так, щоб рівності були правильними:  
8х4-2=16 ;         4х4-4:2=6

2. На двох ставках плавало 42 качки. На першому ставку було на 2 качки менше, ніж на другому. Скільки качок було на першому ставку?
3. Якщо дiвчинка купитъ 4 цукерки, то у неї залишиться 48 к. А якщо вона купить 6 цукерок, то залишитъся лише 32 к. Скiльки коштує одна цукерка?
Відповідь: (6-4=2(ц.); 48-32=16(к); 16:2=8(к))
У трьох дiвчаток разом 27 цукерок. У Марiйки на 3 цукерки бiльше, нiж у Олi, а у Катрусi удвiчi бiльше цукерок, нiж у Олі. Скiльки цукерок у кожної дiвчинки?
Відповідь: (У Олі 6 цукерок, у Катрусi 12 цукерок, у Марійки - 9).
1.  Підведення підсумків.
2.  Нагородження переможців. Нагородження команди переможців грамотою і солодкими призами.













Немає коментарів:

Дописати коментар